söndag 10 april 2011

En kväll med jobbet..

Igår eftermiddag var det dags för den årliga bowlingturnering för oss på Aven där jag jobbar..

 Vi var sexton stycken som slöt upp för att kämpa om titeln..=P
 ..o vi körde två o två på banorna..
 Leif var min motståndare..
 Jag såg att en av mina chefer fanns med på listan med godkända 300 serier..imponerande!=)
 Pappsen var med förstås o var betydligt duktigare än mig i bowling=P
 Det slogs lite strikar här o var..
 Jag fick några jag med, men inte just i den här serien där Leif utklassade mig totalt!=/
 Men ingen klådde Kjelles strikeparad..=O
 Jag o Rolf=)
 Sandra var grym på det här o dubblade mina poäng o lite till=P
 Martin(längst bort), eller Slangen som han kallas..blev vinnare efter att man dragit av poäng på Kjelle(han är gammal bowlare nämligen) o vann en whiskey som pris.. Robert vann oxo en öl för dubbel strike har jag för mig..
 Lars-Göran var ju såklart oxo med=)
 Bowling var verkligen inte min sport o jag låg sist ett tag..
 Men i slutändan var det Linus som tog hem det priset..haha
 Sandra vann för bästa serie av tjejerna..
 Joel var en stolt storebror=P
 Lisen vann damklassen o fick en vinare=)
 Sen var vi några tappra som gick vidare för att käka lite.. Bengt o Bettan som är dom som håller i turneringen varje år(Bengt är gammal bowlare o Bettan bowlar fortfarande) var med o Rolf var med han oxo..
 Min käre far..
O Johan o Thony.. 
 Linus..
 Jag käkade Tavuk Shis som är grillad kycklingspett, turkisk sallad o tzatsiki..riktigt gott!=P
 De flesta andra tog plankor, fisk o kött...
 Sen sa vi hejd å till Bengt, Bettan o Linus o gick hem till mig..där Sandra slöt upp igen=)


 Fin=)
 Jag bjöd på Pisang Ambon med mjölk, lite småsliskigt sött men gott om man bara dricker en..
 Hej hej=P
 Det blev en hel del skratt=D

 ..jag fick även hjälp att dricka upp min Caipirinha som jag köpt på färjan i februari o inte blivit så förtjust i..
 Rolf gilla den dock=P
 ..pappa med..
Sen kom Sandras pojkvän Kristoffer förbi.. 
 ..o hans kompis, som jag har för mig hette Tomas(men minns inte riktigt pinsamt nog=/)
 =) 
Sen gick vi till Gossip, där det var full fart..

Finaste pappa o jag::=)
 O finaste Rolf o jag=) 
 Vi var ett härligt gäng=) 

 Sen dök min storebror upp i vimlet, han som för övrigt fyllde 31 igår=)
 Snyggaste minen  Roffe..haha
 Thomas var med han oxo, men ville inte gärna ställa upp på bild..
 Tias o Rolf..
Pecka var med han oxo såklart för o fira Tias..
 Jag sprang på Arbo o Jessica som blev lite suddiga tyvärr..
Sen då jag kom hem efter att ha sagt adjö till mina kära kollegor så kom jag på att jag skulle knäppa en kvällens.. Ber om ursäkt för det något sliriga utseendet=P 
Det blev en look liknande förra lördagens..men med en väst från HM, svart linne från InterSport, kjol som mamma sytt o skärp från Gina..Smycken från Ur o Penn o Gina..

En kanon eftermiddag o kväll med några fantastiskt fina människor=)
Nu ska jag ta o klä på mig för att bege mig ut till mamma o käka middag för att fira storebror.
Puss

Inga kommentarer: