söndag 10 april 2011

Samlarmässan..

I helgen är det samlarmässa här i stan o igår gick jag o Nisse dit o kikade en sväng. Hade det varit någon annan månad där penganivån på kontot varit lite högre så hade jag kunnat handla på mig hur mycket som helst! Det var fullt med fina gamla grejer, men priserna var kanske lite i det högsta laget, men det blir ju så på såna här ställen tyvärr.
Men här kommer ett urplock av vad vi såg o gillade..
 Massvis med fina glas..
 ..en gammal symaskin i miniatyr för 750.- är lite väl saftigt men fin var den..
 ..ett par glittriga miniatyrpumps, dom hade gärna fått följa med mig hem..men men..
 ..fantastiskt fina gamla kameror..

  ..gamla bilar..
 Hacke hade oxo fått följa med hem..
 O här hade jag kunnat spendera en förmögenhet...underbart fina smycken!


 Fina gamla vevgramofoner fanns det en par stycken av..
 ..likaså fina Stig Lindberg porslin
 ..o supermysiga Lisa Larsson figurer=)..
 En solfjäder i trä föll mig oxo i smaken, men den fick vara kvar..
 Det är lite knepigt vad fint det kan vara med en låda full med gamla böcker egentligen..
 Medicinflaskor o  i smått o stort..
 ..o dockor med de finaste gamla läderskorna=)

Det som fick följa med mig hem var ett UNO spel för en tjuga o en liten Pluto figur i plast som fått flytta in i prylhyllan..han fick jag oxo för en tjuga.. Stora investeringar..haha

Inga kommentarer: