fredag 8 april 2011

PMS dagar...

Det finns ju få saker som är så oattraktivt som någon som pratar ner sitt utseende inför andra eller hur? Jag håller ju med helt o fullt om det, men ändå så måste jag bara få beklaga mig nu... 
Jag känner mig nämligen som en uppblåst Barbara, förutom att dom är liten o nätt(oftast) o jag känner mig i en storlek XXL. Jag hoppas att det främst beror på månadsförbannelsen...men anar att det kan vara något mer..typ alla skräpmat o ingen motion=/
Men jag tror jag ägnar förbannelsen några ord istället...
Jag tycker det är lite orättvist att vi tjejer ska behöva drabbas av denna plåga varje månad! Ena veckan pendlar humöret upp o ner som en jäkla jojo o vi gråter för saker som att osten är slut eller att affären är stängd o vi inte kommer åt o köpa något godis=/ Sen då det har passerat någorlunda då kommer nästa helvete! Svetten flödar, kroppen samlar på sig vätska som om den skulle plötsligt behöva klara sig i öknen i en månad o i ansiktet ser man inte längre ut som 28, utan som en övervuxen hormonstinn fjortonåring som aknen precis slagit ut på. Sen för att inte prata om det uppenbara..o förlåt för vidrigheten..blodet som rinner där nere o gör att man känner sig lika fräsch som en använd binda ser ut o smärtan som får en att fundera om man har någon liten djävul därinne som sitter o slår knut på äggstockarna för att sedan roa sig med att hoppa o stampa på dom så att man ska lida riktigt mycket...
Är det rättvist det här?? Ni grabbar då, vad får ni stå ut med?? Ja, förutom våra humörsvängningar under dessa tider så är det inte mycket ni får stå ut med.. Fy fan, om jag finge välja skulle alla grabbar få prova på en riktig jäkla mensvärk, gråta/skratta o skrika om vartannat helt utan anledning o få stå ut med kommentarer som "Har du lingonveckan eller vad är det frågan om ??", o sen blöda o blöda... 

Jag slår vad om att hade det varit karlar som hade haft mens, då skulle det finnas sjukdagar o ta ut för detta.. "Ah, tjena det är Leffe..jag kommer inte till jobbet på en vecka, mens vettu!" "Åh fan, ja det är lugnt det..vet hur det är..lägg något varmt på magen det brukar hjälpa..." =P

Nej, jösses... jag tycker ni grabbar ska hålla käften om våra humörsvängningar o andra små bekymmer som drabbar er under dessa perioder, för innan ni har provat hur det är så kan ni inte uttala er om saken o då är det bara o bita ihop..ni anar inte hur mycket vi biter ihop!
Missförstå mig inte..jag är ingen manshatare, ni kan vara rätt fantastiska faktiskt.=P Men gnäll inte då ni inte har något riktigt o gnälla över...

Inga kommentarer: