måndag 11 april 2011

En morgon..

En morgon då jag vaknar ska jag vara någon ny, någon bättre än då
En morgon då jag vaknar ska jag vara någon annanstans, i en annan stad, i en annan värld
En morgon då jag vaknar ska solen skina, varmare än nånsin o aldrig gå ner
En morgon då jag vaknar ska jag le, från stunden jag slår upp mina små gröna tills jag inte längre ser
En morgon då jag vaknar ska jag älska, allt från dig, till grannen som skymtar o tanten vid ån..älska er alla..
En morgon då jag vaknar ska världen vara vackrare, träden vara grönare o himlen blåare än blå
En morgon då jag vaknar ska allting vara bra..nej, bättre än bra, helt enkelt underbart ska det va..
En morgon då jag vaknar ska allting vara som då, som nu, som förr o så som det kommer att bli
En morgon då jag vaknar ska allting vara sant o vi ska dansa på molnen där ovan, lyckliga som få
En morgon då jag vaknar, då tar det slut..det finns inget jag, inget du, inget vi..o solen den har gått ner
En morgon då jag vaknar så vaknar jag aldrig mer...
/Cat
Bild: Cat

Inga kommentarer: