lördag 9 april 2011

A real man..

Som jag skrev i slutet på förra inlägget så är jag ingen manshatare, även om det kanske kan låta så i vissa inlägg jag skriver. Men nu ska jag skriva ett som är lite annorlunda..=P

Man kan säga att ni karlar är lite enklare (jag menar det på det bästa sätt) än vi tjejer o tack gode gud för det för annars skulle inget äktenskap fungera. Ni oroar er inte över tusen olika saker på en gång o ni säger ofta vad ni egentligen menar. Ni håller inte på som vi tjejer o läser in en massa budskap mellan raderna, "att han kanske menade så eller så" utan ni tänker "att hon sa att hon tyckte så o då är det väl så."
Medan många tjejer kanske tycker att ni borde ju ha fattat att vad vi egentligen menade..haha
Nej, vi kan lära mycket av killar på det viset. Det gör allting lite lättare o tänka som en kille.

Sen så har vi känslan av era starka armar omkring oss.. Det spelar ingen roll hur stark jag själv vill vara eller hur mycket jag klarar mig själv, så känslan av att ligga med ett par starka armar omkring mig o med ansiktet lutat mot ett hårigt bröst slår det mesta.=) 
Som sagt jag klarar mig själv många gånger, men ni är ju så hjälpsamma o villiga o hjälpa till att ibland är det värt att låtsas eller erkänna att man inte klarar något bara för att se hur glada ni blir över att vara behövd. 
Ni är ju det fysiskt starkare könet, det vet jag o det erkänner jag o det ger ju faktiskt en känsla av trygghet att gå med en karl bredvid sig i mörkret. Om ni fick skulle ni säkert lägga armen omkring tjejens axlar för att verkligen visa att ni är där för att skydda o det älskar jag er för.
Ni vill hjälpa, ni vill skydda o ni önskar att vi såg er som den starkaste o tryggaste..nån gång i livet kommer ni nog få vara just den för någon tjej om så bara för ett ögonblick..
Så trots att jag klarar mig själv o att jag ibland vill dra alla karlar över en kam o ge er en kollektiv pungspark, så vore livet otroligt tråkigt utan er ! 
Sug i er nu karlar, för det är inte ofta jag säger det...men ni är ju faktiskt ganska fantastiska!=P

Inga kommentarer: