lördag 3 november 2007

All hallow's eve....



Firade Halloween igår som sagt...d va fest på OffenCiven, studentföreningen hade fixat d hela....ja , Marre, Memet, Patrik o två kompisar till han (en till Patrik o Sebbe) satt o förfesta först sen gick vi dit...Dom här grabbarna e ju så sköna!!..Patrik hade klätt ut sig till en nyckelpiga=), den andra Patrik var en apa o Sebbe var utklädd till skotte...Älskar killar som bjuder på sig själv på d sättet!!!!!
Själv var ja klädd i femtiotalstema o lilla Marre var för kvällen en liten häxa.... Då vi först kom ner på OffenCiven så var d rätt dött...men d blev rätt kul efter ett tag, dansade o drack för fullt....Eldin o en kompis till han var oxo där...
Efter att ha varit där ett tag, så drog vi vidare till Mobergs...sjuuukt mycket folk o världens kö!! Ställde oss i kön, ja Marre o Memet...o då vi väl har kommit fram till vakten, så har ja inget leg me mig!!!Din NÖT!!!! Så d var bara o gå hem till lghn...då ja väl står vid dörren o ska ta upp mitt nyckelkort...då hittar ja helt plötsligt mitt körkort i ett litet fack i väskan....mitt körkort som ja trodde att ja tappat i somras!!!! Ana min lycka...men samtidigt min irritation!!!!
Ja ja....till slut kom ja iaf in..hade rätt kul..men höll mig ganska lugn....
När vi sedan skulle hämta ut jackorna, så kom nästa irritation...dom hittade inte min jacka!!!! Ja blev väldigt irriterad kan ja lova..men lugnade ner mig skapligt då Memet fick ett utbrott på garderobskillen....
Ja fick ett utbrott precis då ja skulle gå därifrån o de sa att de skulle ringa mig om de hittade den.....
Tycker att d e tråkigt att d var många tjejer somvalt att klä sig SÅ otroligt utmanande, kortkort, urringat, strumpebandshållare som syns osv...visst d e väl fint o titta på, men varför måste d vara så mycket?? Lite kul att just jag skriver detta, eftersom ja gjorde slut me en kille därför att han inte ville att ja skulle klä mig på ett visst sätt..o ja ansåg att jag får klä sig precis som jag vill!!! O ja håller fortfarande fast vid d... ja kan fortfarande gå ut i korta kjolar....men ja anser inte att ja måste ha d på mig för att vara sexig...utan ja kan känna mig tio ggr sexigare i byxor o linne, o oftast kan andra oxo tycka d!!
Så visst, för all del tjejer klä er i d ni tycker att ni ser bra ut, visa era kroppar, visa att ni tycker om er själva...låt ingen tala om för er hur ni bör gå klädda, men för er egen skull, klä er me lite mer stil...visa inte allt på en gång!!
På dan hade ja o Memet varit inne i Sthlm o kikat lite i affärer..riktigt trevligt var d, om än ngt förvirrande oxo...vad man säger spelar ju ingen roll om man beter sig o gör på ett helt annat sätt!!!!
Ja har ju varit här så många ggr förut...o ja fattar inte varför ja inte lär mig nån gång!!!!!!!!Ja insåg idag då ja tittade på "The Notebook", att ja e kär....
..i en illusion...ja vill ha sagan...ja vill ha mer!!!! Existerar den här sortens kärlek på riktigt?? När ja mådde som sämst o fortfarande idag då ja mår dåligt, så tittar ja på filmer...helst romantiska...många kan tycka att d e att plåga sig själv...min mamma sa åt mig flera ggr i vintras att hon inte förstod varför ja satt o glodde på sånt strunt....ja du, varför?? D verkar ju vara d närmaste ja kommer att komma för att få känna dessa känslor....att få uppleva den lyckan.....
Nu får d vara nog!!!! Kom precis hem igen, securitas har varit här o låst upp dörren åt mig, 500 spänn på ingenting!!!! Ja skulle bara gå ner till tvättstugan o slog igen dörren bakom mig o hade självklart inte kortet på mig!!!SUCK!! Ja hade ingen telefon, ingen jacka lr ngt......tur att Marre bor bara några meter bort!!
Mycket förvirring...som bara fortsätter...en del besvikelser o en större del irritation hittills denna helg!!! Hoppas d inte blir nå mer nu...orkar inget mer!!!
Nog skrivet...

1 kommentar:

Anonym sa...

En känsla omöjlig att röra vid
Svårt att finna
den osynliga
Doftlösa
Luftformade känslan
När du tror att du mött den
Undrar du snart om den är äkta
Har du hittat
den äkta osynliga
Doftlösa
Luftformade kärleken?
...............................
sitter ensam i mörkret och kan inte sova så jag roas av din blogg, finns inte mycket annat att göra. bjuder på en dikt som jag skrev för några år sen, tyckte de passade slutet på ditt inlägg.

Jag tror att när man verkligen träffar den stora kärleken och förälskelsen så finns det ingen tvekan om att den är där. Den finns absolut där ute men det är dock få förunnat att finna den.
Allt för många människor har så bråttom och att de inte lyssnar till livet och sina hjärtan. Medan de lever liv de kastats in i passerar deras kärleksöden förbi utan att märkas.
De missar liksom avgången..........
Ödet finns där. Men det är inte det definitiva, utan bara det alternativa om vi lyckas greppa det.
Ska väl försöka sova igen...Elias vaknar nog snart. Många kramar //Jenny