tisdag 13 november 2007

Tristess..

Efter en dag hemma (i sängen den största delen av tiden)...bådar d inte gott....=(
Ja äter typ hela tiden...o inte bara nyttiga saker...nej nej...måste se till att sysselsätta mig me ngt vettigt...skulle vilja börja gå på målarkvällar nere på stan...men d får nog vänta tills ja kan gå riktigt..kan inte tänka mig mitt liv utan att kunna uttrycka mig kreativt, vare sig d gäller skrivande, måla, sy lr kanske sjunga...
Mitt humör e inte d bästa idag...sov väldigt dåligt i natt pga foten...så ja e fruktansvärt lättretlig!! Mamma sa att d hjälper ju inte att bli arg...o i o för sig har hon rätt, men ja måste få ut min frustration på ngt sätt!! Ja har spenderat en stor del av mitt liv hålla tillbaka mina känslor, ilska, glädje..ja dom flesta till o me sorg...då min farmor dog, blev ja tillsagd efter någon dag att d går ju inte o stanna hemma hela tiden, man måste ju gå vidare...o för all del, d e klart man måste...ja var i skolan andra dagen efter hennes död, men ja kände att ja inte var tillåten o sörja henne riktigt....Ja hade såna skuldkänslor över hennes död, d var ju så längesen ja träffade henne innan detta hände...ja hoppas hon vet hur mycket ja tyckte om henne o hur mycket ja saknar henne!! En tröst var (nu kan ni nog tycka ja e knäpp), att ja kände hennes närvaro hos mig en lång tid efteråt...ja visste att hon var me mig o ja kände att hon ville att ja skulle sluta känna som ja gjorde....o ja har ju kunnat släppa d nu...
Men ja kan fortfarande känna henne hos mig ibland....
Så ja ska sluta hålla tillbaka mina känslor...va d än gäller.....d gäller ju o leva livet till fullo!!
Hej hej för mig

Inga kommentarer: