måndag 19 november 2007

Hopp hopp..

Hej hallå..
Har varit borta från min lilla värld ett tag....en händelserik helg har det varit, me än den ena trevliga händelsen o ett antal otrevliga...
Fredagen spenderades me Marre o hennes familj, vi käkade tacos o tittade på Idol...riktigt mysigt!!=) Dom e ju så lika i hennes familj, till sättet...men även lite utseende självklart...
Det kändes lite speciellt o sitta me hela familjen sådär...minns inte sist min familj gjorde ngt sånt...d kändes bra iaf...
Peter Siepen var DJ på Mobergs..vi hade ju inte tänkt gå, eftersom ja går på kryckor o Marres familj va här...men bestämde oss ändå för att gå dit o kika...NYKTRA! Så ja hoppade hem, bytte om o så gick vi dit...kan ju lova att d e många som tittar på en då man går på krogen me kryckor!!!Ja försökte dansa så gott d gick, men d e så fruktansvärt ansträngande me kryckorna...svettades som en gris!!!=/
Min granne, kom fram o fråga vad som hänt, han tyckte d va lite tufft att ja vågade mig ut på krogen ändå.....riktigt söt kille..=)
Ja hade ju aldrig gått på krogen om ja inte bodde femtio meter därifrån..(bara för att klargöra!)
Jag tog ur mitt löshår oxo förresten...började på torsdagkväll o blev klar på fredag eftermiddag...det tog sammanlagt tio timmar att plocka ur d..dryga hundra slingor o d va inte mycket kvar av mitt egna hår..=( en del bortslitet...sen e d så pass uppklippt...känns lite sorgset, men ska nog sätta i nytt i december....=)
Lördagen spenderades i sängen, lyssnandes på talbok "Män som hatar kvinnor"...riktigt bra!! Fastnade helt!!
På kvällen for ja, Lianda o Karin till Jenny för att fira hennes födelsedag o käka lite tårta...vi skrev i hop ett litet presentkort till henne, där vi bjuder henne på en hemlig dag...ja vet att du e nyfiken Jenny, men du får hålla dig till den 15:e december....
Ja, Lianda o Karin fortsatte hem till mig o resten av kvällen, blev ett virrvarr av hysteriskt fnitter, pinsamma händelser, barnsliga upptåg o lite annat skoj...mer än så vill ja inte berätta....
Har idag varit på praktiken, första dan sen min vurpa...tunnelbanan på kryckor e en upplevelse kan ja lova!!!! Det har gått ganska bra ändå, väldigt ont i handleder o i mitt vänstra ben..men men, ja var inte där hela dagen...började nio o slutade vid två...min chef var snäll o gav mig lite kortare dagar nu i början..

Nu ska ja lägga mig framför tvn..vila kroppen lite..o knoppen oxo för den delen..

Katten signar ut..

Inga kommentarer: