lördag 10 november 2007

Va fan e d som låter???

Gick o la mig tidigt igår...halvt som halvt febrig o snuvig...somnade fastän världens fest pågick ute i min korridor...drömde en massa tok, ja var på nån slags maskerad (ja var Snövit...yeah right!!)...sen åt ja en massa mat...en massa annat tok oxo....men nån gång mitt uppe i mina drömmar hörde ja ett ringande ljud långt borta.....ja vaknade o upptäckte att d kom utifrån korridoren...Brandlarmet!! Min första tanke var att d var ngn utav människorna som festat som slagit igång d, för skojs skull...ni vet ju hur man kan va när man e full....Men ja tittade ut genom titthålet, såg inte så mycket...så ja öppnade dörren o möttes av en grå dimma...korridoren var rökfylld!!! Jag klädde på mig o strax efter hör ja en massa människor springa omkring o skrika o rycka o plinga på dörrar för att folk ska komma ut...dom skrek att d brann!!
Jag gick ut o möttes av tjutet tio ggr värre den här gången..hostade av röken, men märkte att d luktade inte brandrök..folk sprang ut genom dörrarna, o ja sprang en våning upp för att ringa på dörrarna där...då ja kom ner såg jag att brandsläckaren hade pyst ut pulver, men tänkte inte så mycket på d...alla gick utanför huset o en tjej ringde brandkåren. Alla höll me om att d inte luktade brandrök, men tänkte att d var lika bra att ringa brandkåren...
D dröjde några minuter innan vi hörde sirenerna, två brandbilar o en ambulans...d e en knepig känsla att vara uppe i en sån här situation...ja tänkte om ja skulle ringa ngn, men vem?? Ja ville ju inte ringa o oroa mamma lr pappa som befinner sig 30 mil bort..Marre befann sig i Täby...Linda i Thailand...d fanns en person ja tänkte på först....men som tur e behövde ja inte ringa ngn...dom här tankarna kom ju o försvann bara på ngn sekund...
Brandmännen kom o frågade oss vad som hänt, vi förklarade att d inte kändes som brandrök, men att första korridoren var rökfylld..dom sprang in o kollade läget...o bara några minuter efter kunde vi gå tillbaka in i våra lägenheter...d var brandsläckaren som fått sig en smäll o läkt ut pulver....
Nästan alla i mitt hus går ju i samma linje, turism...o ngn enstaka optometri...men under en sån här situation dras alla samman...som ngn sa, en påtvingad gemenskap!! D e väl ganska skönt o se att d funkar så ändå, att även om man inte känner ngn så e man inte ensam....alla sitter ju i samma sits!!
Lustigt o se var en kille, som såg ut att ha festat en hel del denna natt....han gick nämligen in o hämtade sin flaska me sprit!!! Han ställde den vid ytterdörren...ja vet inte om han kände att d var hans värdefullaste ägodel!!?? Skumt var d iaf...
En tjej, hade sprungit ut utan strumpor lr skor o kom snabbt på att hon slängt igen dörren bakom sig me nyckeln kvar inne...been there done that....stackare, 500 spänn fattigare då...
En tjej stod i täcket svept om sig...o den sista tjejen som kom ut hade tydligen fått napp på Mobergs..hehe..han såg lagomt chockad ut!!! D e väl inte d man väntar sig då man följer me ngn hem...
Min granne stod o oroa sig över att han skulle dra till Slovakien i dag...han hade inte packat o han kände sig osäker om han skulle komma hem levande därifrån...=/ Han hade nog sett "Hostel" tror ja...en film där dom fångar turister o man får betala för att tortera dessa...en mycket sjuk film!! Han skojade o sa att förhoppningsvis kom han hem hel o inte styckad....svart humor, mycket svart.... Han skulle åka me tre andra grabbar här på campus, David, Robban o en till...d blir nog fest från början till slut kan ja tänka mig....dom verkar rätt friska på d...hoppas att dom kommer hem helskinnade..hehe, men d tror ja nog!!
Nej, nu ska ja nog ner på lilla Norrtälje o besöka systemet...grabbarna e ju inte dom enda..hehe..
men ja får se om ja ger mig ut på krogen ikväll, men ja ska nog ner till Lianda på fest iaf...
Hostiga hälsningar....

Inga kommentarer: