måndag 5 november 2007

Mona-Lisa, släng dig i väggen!!

Ja då var den första dagen på d nya "jobbet" över....d har gått riktigt bra faktiskt..över förväntan!! Har sålt skor för flera tusen idag..hehe...ja fick ju tyvärr inget inloggningsnr i kassan, utan fick hela tiden be ngn att logga in....kändes som att ja blev ett litet irritationsmoment hos de andra...men d va ju inte mitt fel, så ja bryr mig inte...
Kom underfund me att ja klev upp lite VÄL tidigt i morse...kvart över fem va ju att ta i lite väl mycket...men men sån e ja...nervös inför första dan, då kommer ja hellre en halvtimme tidigt....
O visst känns d lite drygt att sitta o pendla så här i ett antal veckor, men i dag gick d jäkligt bra...började läsa Carolina Gynnings bok "Ego girl"..grymt bra o lättläst framförallt!! Känner igen mig själv i henne då hon skriver (alltså hur hon beskriver sig själv, att hon inte vill att ngn bestämmer över henne, tjafs me bildlärare i skolan, konsten....en hel del), sen e d ju självklart VÄLDIGT STORA skillnader oss emellan!!! Men hon e en härlig o intressant tjej, hon e sig själv o skiter i va andra säger...jäkligt cool!!
Tillbaka till skovärlden...har trevliga medarbetare, alla e äldre...förutom en tjej som heter Cissi, hon e 28...jättegullig tjej=)....sen e d ju alla tjejer som jobbar inne på Din Sko...där e dom flesta yngre...måste ju säga att d hade varit kul o varit där...men d här blir nog riktigt bra ändå!!=)
Var me om en lite märklig sak i dag....d kom in ca tjugo japaner o började kolla på skor o ställa en massa frågor...lite nervpirrande bara d....men sen så går en av gubbarna i den gruppen förbi mig o synar mig från topp till tå..o ger mig sedan tummen upp!!!!! Ja kände bara..VA??Äckel!! Men sen hände d mest chockerande...karln plockar upp sin kamera o börjar knäppa kort på mig...i smyg eftersom han egentligen inte får göra d där inne... Ja kunde inte tro d va sant...helt ställd!! Ja sa till Elena (en rysk lite äldre kvinna som jobbar där) att han knäppte kort på mig...o hon vinkar till honom o säger på lite knagglig engelska; "no pictures, no pictuers in here!!"
Han blängde lite surt på henne o höll undan kameran, för att sekunden senare plocka fram den igen o knäppa igen.....HALLÅ??!! Ja e väl ingen turistattraktion heller??!!!! Kände mig lite illa till mods...fast ja tror mest att ja var chockad....tydligen så går ja hem hos japanerna...hehehe...Mona-Lisa..here I come!!hahahahhaa
Dags för duschen...

1 kommentar:

FV sa...

Demasiado linda es ud.,la Mona Lisa.
Un admirador. Mijita.