lördag 17 maj 2008

Nåja..va e väl en bal på slottet..?

Det gick faktiskt riktigt bra o jobba idag...så fort man vet vad man ska göra, så går det ju riktigt bra..=0) Känns jäkligt bra o jobba igen, det blir mer vettigt på något vis..
Efter jobbet så köpte jag lite ost o kex o vindruvor o gick hem till Marre..satt o surra o pratade studentminnen...för henne är det ju ganska nyligt, medan för en annan åldring så är det ju sex år sen!!=O Men vi kom iaf fram till att hela det där arrangemanget kring balen är ju väldigt överskattat!! Visst jag hade jättetrevligt...=P
Återblick..
Efter att min balklänning satt väldigt precis några månader innan dagen D, så var jag skitskraj att gå upp i vikt för mycket...tänk om jag inte skulle kunna ha den??
Ingen fara..jag hade tydligen haft sådan noja över det hela att jag istället fick ett annat bekymmer...på baldagen då jag tar på mig kjolen o stänger dragkedjan, som skulle sitta i midjan, så hasar den ner en bit...lite förbryllad tar jag på mig korsettlivet o upptäcker att det är någon centimeter för stort i omkrets!! Jag hade tappat flera kilon i min noja..ja ja, värre problem fanns det ju...som tex min sminkning.....
Hade kommit överrens med min svägerskas halvsyster Natasja, att hon skulle sminka mig...skitduktig tjej....men hon var lite mer åt det mörka hållet då, tyckte om att läsa om seriemördare o dylikt.... Min klänning var en spansk modell, med svart kjol o volanger o ett rött liv med svart mönster... Jag hade sagt till henne att jag ville ha lite sotiga ögon o sen fick hon väl göra det hon tyckte passade.......
Det blev ett par svarta läppar!! Jag skojar inte..svarta läppar o väldigt svarta ögon...lägg sedan till mitt dåliga humör pga stress...aj aj aj, mina blickar var nog inte o leka med då...Linda har sagt efteråt att jag såg ut typ som ett åskmoln..=P
Iaf sedan skyndade jag ner till fotografen o fixade mitt smink, tog bort en hel del av mitt svarta smink..så gott det gick...o fick sedan röda läppar...något bättre=) Fotografen var min o Lindas fotolärare, vi hade inte bokat någon "riktig" fotograf i tid o tänkte att de här blir nog billigt o bra. Då jag kom fram dit upptäckte jag detta med klänningen o dessutom att min kavaljer är försenad....han hade ingen slips!! Jag var tamejfan nära o bryta ihop då...
Men men bilder knäpptes, min kavaljer, Krille, (som för övrigt var en gammal kärlek sedan mellanstadiet :) )dök upp o fick mig på betydligt bättre humör..
Sedan blev det en paus o vi åkte hem o tog det lugnt i några timmar...
På eftermiddagen åkte vi en blå Cheva årsmodell -57 el -58, cab (blå med mörkblå flames), in till stan...Krille hade fixat en blomma till mig..det enda han fått tag på var en vit nejlika..vilket är mer än begravningsblomma...lite lustigt var det ju, jag såg ut lite grann som Dödens fru den dagen..haha
Efter några timmar i Rådhusparken i Hudiksvall, med diverse fotograferingar o många komplimanger så var det dags att gå in på Stadtshotellet...upp i festvåningen för champagne o vals...
Jag lyckades dessvärre snubbla på min klänning i trappen upp o lyckas göra sönder min lånade handväska..men men..fortsatte upp drack upp champagnen o vi tog några trevande steg av något som absolut inte kan liknas med vals..vi garvade mest...=D
Efter det var det middag...då var det så att man skulle sitta med sin klass o inte sin dejt...vi esteter (jag gick ju konst o form) letade efter våra bord...för att få upptäcka att vi är utspridda i tre olika hörn av lokalen, medan alla andra klasser satt relativt nära varandra...
Min o Lindas klass var till o med inplacerade i ett eget litet rum, vi kunde se alla de andra genom ett fönster!!=o
Det blev väldigt tydligt att det var naturare o samhällare som stått för planeringarna...de sket ju fullständigt i oss esteter..det här var deras grej enligt dom...
Men men, det var nog tur ändå..vi tjejer i min klass tog av oss skorna, knäppte upp klänningar o lyfte kjolarna för att svalka benen...en tjej lyckades t o m att blotta brösten...=O Hon hade knäppt upp klänningen o skull liksom lyfta fram stolen o då flög de fram...de blev både garv o busvissling efter det...=D
Senare på kvällen dansade jag i strumpfötterna pga ömma fötter (10 cm klackar kan göra lite ont!)...Åkte tyvärr hem då många av de andra, kärleksparen, gick o kollade in soluppgången..Krille hade ju liksom tjej, så det kändes fel o lägga beslag på honom..
Istället gick jag på Bockarna för att hämta MIN något överförfriskade pojkvän för att få med mig honom hem...lyckades på vägen in dit rycka lös en ros från min klänning.....=(
Jag var på så uruselt humör o sen att han var så packad för andra dagen i rad..(han hade varit skitfull o lyckats förstöra min studentkväll oxo)..Jäkligt irriterad är jag nu att jag ens lät honom göra det..men men, man var inte så stark på den tiden..
Nåja, va e väl en bal på slottet om inte fruktansvärt långtråkig o alldeles..alldeles överskattad..
Hahaha..

Inga kommentarer: