fredag 16 maj 2008

Time Out..

Jag går längs en gata, det är natt o alla lampor är släckta...det enda som lyser upp min väg med jämna mellanrum är gatubelysningen...mörker, ljus, mörker, ljus...
Varje gång jag går in i mörkret får jag en känsla av ångest...vad är det som finns där? Kommer jag att ta mig in till ljuset av nästa lampa?
Jag kommer in i ljuset o ett rus av lycka slår emot mig, jag klarade det...nu ska jag stanna här ett tag...men ju längre ifrån lampan jag kommer så blir det mörkare o mörkare..
Jag vill stanna i ljuset, men mörkret drar mig in, det lockar mig...
En känsla av förtvivlan far igenom min kropp... jag vill inte vara här i mörkret..
Jag hör ljud omkring mig, vet inte av vad...min fantasi målar upp bilder och till slut är de min verklighet..mitt hjärta slår fortare o fortare o jag får svårt att andas...
Jag ser ett ljus längre fram, tänker att jag måste ta mig dit..de kommer inte åt mig där, där är jag stark...
Jag kämpar för allt vad jag har att hålla mig i ljuset o ibland har jag tur..helt plötsligt är det dag o mörkret är borta...
Ibland går det sämre o jag hamnar på en gata helt utan belysning..jag går vilse, vet inte vart jag ska eller vad jag ska ta mig till...
Men jag vet att ljuset finns där...någonstans..o jag ska ta mig dit...på något sätt ska jag ta mig dit!!

Inga kommentarer: