torsdag 8 maj 2008

Opolitiskt politisk...

Knäppte nyss på tvn o hamnade mitt i en tillbakablick till den 1.a maj o ett möte med socialdemokraterna...Mona Sahlin pratade..Jag brukar aldrig vara särsklit intresserad av politik o kan inte särskilt mycket om det hela...tyvärr kanske ja borde säga..=/

Jag har kompisar som håller på moderaterna o deras synpunkter..men jag vet inte jag...Just det jag hörde idag tyckte jag lät vettigt..Socialdemokraterna står för solidaritet, alla människor ska hjälpas åt..."Sverige är ett samhälle inte 9 miljoner samhällen, varje människa är inte en egen ö.."

Jag säger inte att jag är sosse..jag är nog inte nåt, bara min egen..

Men jag vet inte om jag tycker att det är bra att människor nu kan betala för bättre försäkringar o få hjälp snabbare än andra...visst sjukvården kanske inte är den bästa idag...men hur blir samhället om vi ska gå tillbaka till ett klassamhälle?? För det är ju det som händer om allt ska grundas på hur mycket pengar vi tjänar...

Jag kanske är en drömmare, men jag vill ha ett samhälle där alla har lika möjligheter till vare sig sjukvård, utbildning osv..

Som sagt jag är lite grön på området..men det är några av mina tankar idag...

Några till saker som får en o fundera..

Några textrader ur en Tracy Chapman låt...

"Why do the babys starve when there's enough food to feed the world...??

Why when there's so many of us are there people that still live alone..??

Why are the missils called peacekeepers when they're aimed to kill...??

Why is a woman still not safe, when she's in her home..??

Inga kommentarer: