måndag 18 augusti 2008

En GÅVA..

Om man ger bort något till en person,vem som helst..så ger man ju bort den grejen för att man villatt dom ska ha den..Man vill glädja den personen med en gåva.... Då fungerar det ju inte så att man helt plötsligt kan komma o säga att man ska ha gåvan tillbaka!!?? Då är det ju inte en gåva!!!
Jag var tillsammans med en kille förra året, en kille som kan beskrivas som fruktansvärt omogen, "stor i orden men liten på jorden" är något som passar in på denna kille...Han har mycket pengar o vill gärna visa det öppet genom att slösa bort dom på leksaker hit o dit o sen då förstås "ge bort gåvor" till flickvännen exempelvis.... Jag fick en mobil bla, som han då det tog slut, försökte lura av mig o ta tillbaka...ifall jag skulle sälja den o"tjäna pengar på honom"som han uttryckte det.. Han påstod att han var tvungen o ha telefonen för att lösa ut den ur företaget...Vilket jävla skämt!! Telefonen stod ju på mig eftersom jag har eget abonnemang, så han hade ingen rätt o ta den tillbaka!!Så jäkla skönt!!
Nu är det ju så att han varit tillsammans med min kusin o dumpat henne i sjätte månaden osv...skriver osv för det är så mycket idiotiska saker den där grabben har haft för sig så ni skulle inte tro era ögon om ni fick läsa det här... Iaf då hon ska hämta sina saker så frågar han henne vilka saker hon ska hämta..varpå hon svarar sina saker såklart, det hon betalat för... Inga problem med det eller hur?? jo..för då säger han att han ska ha tillbaka saker som han gett henne....GETT TILL HENNE..alltså GÅVOR....EN GÅVA ÄR NÅGOT MAN GER BORT TILL NÅGON UTAN ATT VÄNTA SIG NÅGOT TILLBAKA!!! Är det så svårt o förstå??? Jag kan skriva det en gång till...lite större så kanske det går fram...EN GÅVA ÄR NÅGOT MAN GER BORT TILL NÅGON UTAN ATT VÄNTA SIG NÅGOT TILLBAKA!!!
Klättra ner från dina höga hästarna du tror att du sitter på o inse att du inte är så häftig som du tycks tro att du är!! Alla vill inte ha något av dig o allra helst inte dina jäkla pengar du tjatar om... Pengar är inte allt, man kan inte köpa lycka o kärlek utan det är något man får jobba för o förtjäna o du förtjänar inte något av det i mina ögon...inte efter vad du utsätter en person du har sagt dig älska, en person du valde att skaffa ett barn tillsammans med.....
Jag hoppas att du grämer dig av ångest över vad du gjort...o för din skull hoppas jag att du nån gång växer upp på riktigt!!
Jag kan inte lova att det här är sista inlägget om detta...men jag skulle önska att det inte händer något mer i denna soppa så att jag slipper bli mer irriterad över saker..
O förresten...detta gnäll om att hennes mamma lägger sig i för mycket...vilket jäkla SKITSNACK!! Hon har blivit lämnad då hon är gravid, vilken tjej i hela världen skulle inte ta hjälp o stöd av sin mamma, familj eller sina vänner för att orka med allt då??

Inga kommentarer: