tisdag 26 augusti 2008

Äldre=klokare??

Sist jag jobbade på ForsaTrä(numera Aven), så gick jag ner ca tio kg....Jag jobbade hårt som en galning o gick på nån form av efedrintabletter o åt inte så mycket....=/ Jag hade nästan bara muskler på min kropp den sommaren o tyckte i o för sig att jag såg jäkligt bra ut, men jag var sjuk ganska mycket...jag hade knappt nån kroppsvärme o mådde illa ofta pga tabletterna o sen blev jag sjukskriven för att jag fick så kallad "tennisarmbåge" o fick inte lyfta nåt på väldigt länge för sjukgymnasten...
Den här sommaren var första gången sen högstadiet(jag var 22 då), som jag kom i ett par 27:or(jeans)...
Jag höll mig rätt smal ganska länge, men sakta men säkert har jag ökat i vikt o jag har gjort mina försök att gå ner i vikt igen med lite olika resultat....
Den här sommaren, bestämde jag mig för att inte äta tabletterna då jag jobbade...jag vill inte må dåligt för att gå ner i vikt..."ska man vara fin får man lida pin" gäller inte i mina ögon..Jag tycker faktiskt att det är lite idiotiskt...ok du kanske mår bättre då du gått ner dom där kilona, men att frivilligt göra att man mår dåligt???
Nej, så denna sommar har jag ätit som man ska o jobbat nästan hela tiden förutom då jag varit riktigt sjuk...jag började med att försöka låta bli godis, vilket gick sådär....
Jag har inte gått ner så mycket i vikt, tror det beror på att jag fått en hel del muskler...
Jag har inte gått ut o gått så mycket pga att jag ofta varit helt slut då jag kommit hem från jobbet, o som sagt vill inte jag pina min kropp....
Jag har mina små skavanker här o där, men faktiskt tycker jag om min kropp rätt mycket ändå..=) Jag vet att går jag ut o går så blir jag ju lite mer "fast" om man säger så...
Jag önskar att jag aldrig börjat jojobanta som jag gjort...jag hade inte haft en tanke på bantning innan jag började gymnasiet o träffade nytt folk o påverkades därmed från olika håll...det är svårt att stå emot då alla runt om en pratar om bantning hit o att de är tjock dit...det tar sig in som en liten parasit i huvudet o sätter sig där o vägrar nästan lämna en....=/
Sen är ju media ett stort skäl till denna bantningshysteri som varit/är......


Jag är inte perfekt...jag är unik o därför tycker jag om mig själv!!=D


Apropå inget så fick jag höra för ett tag sen att jag är lik Debbie Harry..helst på bilden jag har här på sidan, då jag har zebratröjan...det kan man ju bara tacka o ta emot....Älskar Debbie Harry!!=)

Inga kommentarer: