tisdag 3 februari 2009

Cat fräser till...


Hade lite svårt o somna i natt..igen, inget ovanligt med det, men oerhört tröttsamt!! I alla fall så när jag ligger där o vrider o vänder på mig så dyker det upp en massa tankar i huvudet på mig o väldigt många tankar som gjorde mig riktigt arg... så jag måste skriva av mig lite känner jag....


Jag blir arg då jag tänker på att vi bor i Sverige, som är ett så bra land på många sätt o vis..men som har ett rättsystem som inte värdesätter människors liv lika högt som pengar!!

Jag blir arg då jag tänker på att det är lagligt i Sverige o ha sex med djur, det förbudet försvann då det blev lagligt att ha sex med någon av samma kön!!

Jag blir arg då jag läser om hur människor sliter dun o fjädrar av levande fåglar, eller att de flår levande får..allt för att få finare päls osv till jackor o annat!!
O jag blir arg då svenska företag o även andra helt plötsligt tar avstånd till dom leverantörerna o verkar helt ovetande istället för att de haft koll på detta innan de slöt avtal med dom!!

Jag blir arg då jag hör att en tjej inte ska kunna gå på krogen i kort kjol o urringat linne utan att få ta emot att killar tafsar o tar för sig av henne, för de tycker att hon inbjuder till det..eller ännu värre våldtar henne o säger att "hon får skylla sig själv då hon går klädd sådär!!"

Jag blir arg o äcklad av hur många vuxna män(o kvinnor för den delen) det finns som tänder på att ha sex med små barn o att det dessutom finns sidor på internet som stödjer detta o även de som tänder på att ha sex med djur!!!

Jag blir arg då jag hör att vuxna män i Afrika våldtar små flickor som är oskuld, för att de tror att det kommer att rena dom från HIV/AIDS!!

Jag blir arg på människor som tycker att det "inte spelar nån roll om de skräpar ner i naturen, för vadå, vad spelar det för roll om jag slutar o göra det? Det gör väl ingen skillnad?" Tänk om alla tänkte så??

Jag blir arg då människor förnekar historien o försöker påstå att förintelsen har inte ägt rum.."Vad finns det för bevis??" GAAAAHHW!!


Det är nog bäst att jag slutar nu...det finns så himla mycket saker o händelser i världen som gör en arg eller egentligen förbannad...men som tur är så finns det ju mycket positivt oxo!! Men det här var jag som fräste till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra att bli arg! När man är arg kan man använda den energin man har till att förändra det som man blir arg över.

Organisationen Djurens Rätt har en grej på sin hemsida (www.djurensratt.se) där man kan maila Jysk och sätta press på dem angående dunet. Och på undersidan www.djurensratt.se/agg kan man vara med och försöka få våra största matvarukedjor att sluta sälja burägg! Vill du så kan du ju också fortsätta läsa på sidan om t.ex. päls. Det är skandal att vi fortfarande föder upp minkar och chinchillor i Sverige!

Jag tror att Djurens Rätt hemsida är ett jättebra ställe att avreagera sig på när man är arg på hur vi behandlar djur! :)