fredag 6 februari 2009

Vad är det som gör en kvinna..eller man??

Som sagt så var det några intressanta diskussioner igårkväll, varav en handlade om vad som gör en kvinna kvinna o en man en man... Jag menar då förstås om det är en kvinna tex som känner att hon är född i fel kropp o känner att hon är man o vill operera sig till det..blir hon en man då??
Eller tvärtom, om en man känner att han är fel i kropp o opererar sig till kvinna, är hon inte en kvinna fullt ut då??

Jag tycker det iaf...om man inte har nånting kvar från det manliga eller kvinnliga beroende på åt vilket håll man opererat sig så är man ju då en man eller kvinna fullt ut...

Jag kan på nåt sätt ha förståelse för att man känner sig vilse i sin kropp o sitt kön o eftersom det idag finns möjligheter för att göra något åt den "missen" så är det ju toppen!! O varför skulle den mannen eller kvinnan vara mindre man eller kvinna bara för att han/hon inte föddes till det??


Om man möter en kvinna tex o tycker att hon är vacker osv..en riktig kvinna om man kan säga så...o helt plötsligt får man reda på att hon har varit man förut....Slutar hon vara kvinna då??

För mig?? Nej, hon är kvinna rakt igenom o dessutom en riktigt modig kvinna som tagit steget fullt ut för att bli den hon alltid varit!!

Det här är kanske ett väldigt laddat ämne o diskutera för många..men för mig är det självklart...

Nån som har synpunkter??


Lägger in en bild på Isis som var med i den här omgången av Top Model, hon har ju gått från att vara man till att snart ha opererat om sig helt till att vara kvinna...men hon är en kvinna för mig, kolla hur vacker!!

1 kommentar:

Malin sa...

Håller med dej, man är så klart vad man känner sej som! Även om jag ärligt ska säga att tankarna är svindlande. Vore ju grymt att tvinga någon att vara någon som den inte vill vara/är.
Jobbigt att vara tvungen att göra en massa operationer och meka med piller, bara för att bli något som vi tar för själv klart. Sej själv!