måndag 9 februari 2009

Nature's calling...

Det är några tillfällen på året då jag blir helt hänförd av naturen..försommaren då allt blivit grönt, man hör fåglar som kvittrar o solen värmer med sina strålar....i början av hösten då alla löven tagit alla möjliga röda o gula nyanser o luften börjar att bli lite friskare...o så självklart på vintern under dagar som denna!! Strålande sol o en halvmeter snö o inte en vindpust som stör....det är nästan så att det blir magiskt!! Jag ställde mig ute på gården innan jag gick en sväng o bara lyssnade...helt tyst, inte ett ljud hördes...otroligt vad snön isolerar naturen...
Det är dagar som den här som får mig i kontakt med den naturmänniska man är i grund o botten..det kan få mig att vilja ge upp allt o flytta till ett hus i skogen med en sjö i närheten o bara måla, fota o leva ett med naturen....=)

I den här gungställningen har man spenderat ett antal timmar=P...men det skick den är i nu lockar inte till mycket lek...det var längesen man var barn nu...

I det här trädet såg jag ett löv som måste vara bland det starkaste jag sett...ett enda löv i hela trädet, högt däruppe i kronan sitter det o vägrar släppa taget....det har trotsat regn, blåst o senaste tidens snöväder....ser ni det??

Vi har en bakstuga i byn här..kan det bli mer lantligt??=)Älskart!!
Den ör tyvärr inte så gammal, men den har ändå lite charm..=)
Stannade o pratade med grannens hästar en sväng..hästar o katter är bland mina favoritdjur måste jag säga...de har lite av den samma majestätiska utstrålningen på något sätt...
Jag har en dille på att knäppa kort snett...ingen aning varför...men det blir rätt fint eller hur??
Solens strålar fångade på bild=P..
Det här kallar jag blå himmel..
Nästan lite trollskt...
En till av grannens hästar som gottar sig i solen...
..här ser det nästan ut som att han fnissar lite..=P
Resten av bilderna får prata för sig själva...lyckades rätt bra med en del bilder ändå eller hur?? Helst när man tänker på att det är knäppt med min mobilkamera...=)




Inga kommentarer: