torsdag 17 mars 2011

Man eller mus??

Har fått höra ett par gånger av pojkvänner att de aldrig får hjälpa mig, jag ska alltid göra allt själv! Jaha, kan man ju tycka, än sen då?
Jo, men grejen är den att de säger de som en dålig grej, något som känns jobbigt för dom..o jag har jättesvårt o förstå varför det är jobbigt?!
Är det jobbigt att jag klarar mig själv, att jag klarar av att bära tunga grejer själv, att jag kan skruva dit muttrar eller någon skruv själv(för det är ju oerhört svårt!=P), att jag kan sätta upp hyllor på egen hand(med eller utan plugg..oftast utan plugg bara för att jag har bråttom o vill få det gjort, inte för att jag inte kan bättre=P) eller att jag till o med kan byta en liten glödlampa själv..WOW!=P... Seriöst, vart ligger problemet?

Ska jag, bara för att jag är tjej, låtsas som att jag inte orkar bära den där tunga väskan/möbeln eller vad det nu gäller? Ska jag behöva stå på sidan om o le o titta beundrande på min kille då han skruvar upp en hylla åt mig(som jag skulle kunna göra mycket snabbare btw!), bara för att han ska känna sig manlig o behövd??!!
Är det inte bra med en tjej som kan klara såna här grejer själv??
Visst, ibland ber jag om hjälp, trots att jag inte behöver, kanske för att jag inte orkar eller för att han nån gång just ska få känna sig som så, behövd!=P
Men alltså allvarligt, ska jag behöva vara så?? Vad har då dessa killar sett hos mig från början, undrar jag?
Jag är en rätt så fysiskt stark person som klarar mycket tungt arbete utan att behöva be om hjälp. Men orkar jag inte, då frågar jag om hjälp det lovar jag. Det värsta jag vet är killar som tar för givet att jag inte orkar, att jag inte kan göra vissa saker osv o bara kommer o tar över jobbet åt mig utan att fråga "Behöver du hjälp?"...Gaaahw! Det är ju så att det brinner i nacken på mig!!

En tjej ska ju tydligen fortfarande vara svag o lite hjälplös o ty sig till sin "man" för alla dess problem, helst tunga problem(o då menar jag lyft o sådant manligt eller kanske ett problem där de får ta fram en skruvdragare, borrmaskin eller liknande...då blir de nöjda o man riktigt ser hur de växer en halvmeter! Men våga inte komma med tunga problem som ni måste prata om, för då flyr dom, konstigt nog...Är det manligt det??=P)
En tjej ska vara vacker o en kille ska vara stark...kan man inte vara lite av båda då??
Missförstå mig inte, jag är inte speciellt "butch" av mig, utan egentligen rätt så kvinnlig. Men jag tycker om o klara mig själv. Men jag vet mina begränsningar, så du kommer att få hjälpa mig om du är min kille...ibland iaf=P
Men jag tänker inte låtsas var något litet våp som inte orkar bära kassen med varor, väskan, möblerna då man flyttar osv...bara för att ge dig en stund då du kan känna dig som en "karlakarl"..
Sorry grabben.."it ain't me babe!"

Inga kommentarer: