torsdag 10 mars 2011

Rutiner..inget för mig, eller??


Jag har spenderat morgonen med att förvandla en kandiderande svinstia tillbaka till ett mysigt hem...så nu kan man röra sig runt i lägenheten utan att behöva kliva över saker o man ser min fåtölj istället för en enda stor klädhög=P
Det är lite knepigt egentligen, jag har lite svårt för att ha för mycket rutiner(nog för att jag vet att de kan vara bra för mig, så faller det sig liksom inte naturligt).
Att göra samma saker, vid samma tidpunkt, samma dagar kan ge mig krypningar längs ryggraden av någon konstig anledning. En rutin som jag kan ta, mest för att jag verkligen måste är ju att jag går till jobbet! Daaahw..
Men en annan väldigt konstig o inte allt för bra rutin jag verkar ha dragit på mig, är att jag under kvällsveckorna inte orkar bry mig om hur min lägenhet ser ut o jag bara släpper grejer där jag står, diskberget växer o jag kan höra dammråttorna morra högre o högre i hörnen.
Ända tills det blir torsdag, sista arbetsdagen på veckan, då drar jag en storstädning (som idag) o plötsligt trivs jag igen i min underbara lägenhet.
Frågan är ju...varför göra såhär?? Beats me..
Men men nu är det fint igen iaf=)

Inga kommentarer: