onsdag 5 januari 2011

En liten rundtur hemma hos mig..

Tänkte jag skulle ta o visa hur jag bor o hur det har sett ut nu i jul hemma hos mig..

Först då man kommer in hos mig så har jag en liten hall, med en stol som jag klätt om, rullskridskor som jag fyndat på loppis en gång i tiden, likaså lampan är loppis o bordet är Ikea..mindre snyggt är ju proppskåpet som jag måste försöka bygga in i ett skåp eller nåt=/
Sen om man tar till vänster kommer man in i ett litet rum som är som ett kapprum, med garderober, ytterkläder o skor..
Hatthängaren hängde här då jag flyttade in, men jag ska ta o bygga någon egen variant här istället, jag får liksom inte plats med alla grejer=/
Sen går man uppför trappen som pryds av tavlor som jag målat själv..
Sen kommer det lite trämasker som fyndats på marknaden o loppisar...tråkigt egentligen o inte kunna säga att jag köpt dom utomlands=/ men men..
En snabbkik in i mitt lilla lilla badrum som har en liten dusch bakom leoparddraperiet..
..utanför hänger mina små träskor jag hade då jag var typ tre år, de har lite målarfärg på sig eftersom jag hjälpte till att måla vårat nybyggda hus då..=P
Sen köket, med en skänk som mamma fyndat för en tia på en auktion för flera år sedan=), ovanpå skänken står en köksvåg som jag fyndat för 60 kronor, en blomma som jag planterat i en gammal kaffeburk, min stereo, en gammal mjölkflaska o självklart mitt pepparkakshus=).
På väggen hänger en almanacka med Nemi(såklart=P), en hylla jag gjort själv, skåp från Indiska o tavlor med retrotryck från Dollarstore, loppishyllan på den bortre väggen är fylld med lite olika smågrejer vissa som jag hittat o vissa som jag fått eller fyndat på loppis..det är en hel del loppisgrejer hemma hos mig=P
Julgardinerna sydde min mamma till mig då jag var typ tolv eller nåt o jag kan liksom inte komma mig för att skiljas ifrån dom..på gardinstången hänger det en liten tomte som är ett loppisfynd o dinglar.. på väggen tre tavlor från Dollarstore med retrotryck. Lampan köpte jag ju i somras på Fyndlagret i Sundsvall, där även bordet o stolarna är köpta för flera år sedan. Stolarna målade jag ju om i somras..
En gammal fin strinhylla som jag ropat in på auktion pryder den andra väggen o den är fylld med lite retrogrejer, kok o pysselböcker o sy o målargrejer.. Under den står en gammal kista jag köpt på bakluckeloppis i Täby för 25 kronor!
Mitt kök är riktigt gammalt o mysigt, lite väl låg diskbänk för mig bara..=/ Men jag älskar det turkosa kaklet! En kryddhylla som är lite sned o krokig hänger bredvid, fylld med kryddor o kakformar.. För att samla slevar o liknande har jag en Heinz ketchupburk.
Diskbänken..inte så spännande kanske=P
Här sover jag..överkastet är ett gammalt sextio eller sjuttiotalstyg jag sydde om o hade som rumsavdelare då jag bodde i Täby.. Hyllan är från Indiska o på den står det lite olika böcker om tarot, drömtydning osv..o på lampan från Indiska hänger min sailorhatt=P o bakom allt står en gammal Debbie Harry LP som jag hittat på loppis.. Klänningen är från Beyond Retro o ljusslingan har jag hittat nånstans i Stockholm. I fönstret trängs några gosedjur av olika slag o en bunt med lite olika serietidningar som Nemi, Garfield, Agent X9 o en Rosa Pantern bok..
Den andra delen av rummet som fungerar som både sov o vardagsrum, en lite för stor soffa (som är jätteskön) trängs bland alla mina grejer o är köpt på secondhand för 1500.-, de blommiga kuddfodralen har jag sytt ev en gammal klänning o den tredje kuddfodralet är från HM Home. Bordet fick jag av en kompis till Nisse för det passade inte hemma hos honom=), fåtäljen är den jag fick av min mormor i sommar o som jag o mamma klädde om.
Lampan i taket köpte jag på Fyndlagret även den i sommar..på väggarna hänger två till tavlor jag målat tillsammans med två foton av David LaChapelle som jag ramat in, plus en loppistavla..
Hyllorna är gammalt drivved som jag satt på smideskonsoller på o är fyllda med lite olika konstböcker o romaner, en gammal vas, en LP med Kate Bush o ett foto på mig o mina kompisar sen Norrtäljetiden..
Här är ett projekt som inte är klart ännu..jag ska klä in hela hörnet med olika bilder som jag gillar..så det blir liksom en collagetapet, men det tar otroligt lång tid o det går åt en hel del tidningar o pengar för att hitta alla bilder...men snyggt kommer det o bli.=) Men det fick vila lite nu eftersom julgranen är på plats under...
En gammal spegel som hängt hemma i mtit hus sen jag var liten, pryds av vykort med min favoritkonstnärinna Frida Kahlo, en rosett jag hittat på Beyond Retro o ett par spetshandskar hänger på ena hörnet, en maskerad mask o en piska pryder det andra hörnet..
Under så trängs en massa biogafier av olika kändisar som Slash, Jenna Jameson o Ron Jeremy tillsammans med Stephenie Meyers Twilight böcker..
Till höger om spegeln ser ni lite av en hattask som är fylld med solglasögon, plattång, locktång o hårfön o pryds med två bilder på mig o Lindis..=)
Sen på väggen ser ni de gamla ramarna jag hängde upp snören o lite örhängen i=) o nere på golvet står ännu en tavla av mig som inte hittat sin plats ännu..
O så julgranen förstås, som jag har så otroligt svårt o skiljas ifrån nu =/ Tycker det är så mysigt med alla julgrejer att det nästan gör ont o ta bort dom.. Cdstället är från Indiska o står där nästan bortglömt, för hur ofta spelar man egentligen cdskivor nu för tiden?? Min tv som inte är av den moderna typen får jag ta mycket skit för..haha..ingen förstår varför jag håller kvar vid den lilla tjockisen för..men jag älskar den helt enkelt plus att den har VHS o en liten nostalgiker som jag måste ha det..haha.. Ännu ett kort på mig o Lindis står på boxern=)..
Ett lite mysigare kort på julgranen får avsluta rundturen av mitt hem.. Snart ska det göras lite vår här inne i stället, känns lite fel då snön därute bara faller mer o mer..men men..=P

Inga kommentarer: