söndag 2 januari 2011

Frågor om året som gått..

Hittade dessa frågor på några bloggar o blev lite sugen på o lägga ut dom även på min blogg med mina svar..Bilder till alla svaren finns ju i mina årsinlägg, så det känns onödigt o lägga in dom igen..

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag köpte en bil, såg en massa band som jag aldrig sett live tidigare, som John Fogherty, Twisted Sister, Saxon o några till. Sen köpte jag mig en egen systemkamera oxo..

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav nog inga löften vad jag minns, men hela året har ägnats åt att börja må bättre, så det är ett löfte jag hållit mot mig själv.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, det blev en par stycken nya små varelser som kom till världen.=)

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack o lov!!

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Någon resa utomlands, skulle vara trevligt o jag ska försöka få det o hända.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Det är en par stycken, svårt o säga bara ett...

Vad var din största framgång 2010?
Jag tog tag i mitt liv helt enkelt..

Största misstaget?

Att hålla kvar i sådant som inte får mig att må bra.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Var sjuk en hel del faktiskt, mer än vanligt tråkigt nog.
Ramlade o gjorde illa arm o huvud i början av året, fick en massa småskador sedan jag börjat jobba på Aven igen o nu i höst blev det en spik genom tummen.

Bästa köpet?
Måste nog säga min bil, som verkar starta i alla väder(peppar peppar), även utan motorvärmare i 22 minusgrader! Den drar dessutom väldigt lite soppa, så den är perfekt!=) Min kamera oxo, som jag fyndade begagnat..

Vad spenderade du mest pengar på?

Återigen min bil, min kamera, men även festivaler o kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Väldigt mycket faktiskt, att flytta hem, mina vänner, min familj o att hitta hem på riktigt!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och..året började med att jag var ledsnare än på väldigt länge, men allt efter månaderna gick så blev det lättare o jag har haft väldigt många glada stunder, kanske inte bättre än andra år men minst lika glada!

Vad önskar du att du gjort mer?

Skrattat, umgåtts med vänner o familj, tränat o varit mer hälsosam o rest utomlands.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Gråtit, hetsätit o ältat det förflutna.

Hur tillbringade du julen?
Med min älskade familj.

Blev du kär i år?

Japp, det blev jag=) dels föll jag igen för min hemstad o insåg att det är där jag hör hemma men sen föll jag för en fin kille som jag jobbar med..helt oväntat blev jag kär o den kärleken bara växer.

Bästa boken du läste i år?

Vet inte riktigt, men "Dyngkåt o hur helig som helst" av Mia Skäringer, "Just Kids" av Patti Smith, "Frida" av Hayden Hererra o "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Albom är några av dom jag verkligen minns.

Största musikaliska upptäckten?

Hmm..vet faktiskt inte riktigt..men artister jag lyssnade på mycket under 2010 var, Garmarna, Tori Amos, Journey, en massa olika franska fina låtar o klassisk musik, Johnny Cash som vanligt, Volbeat o en hel del annat..

Något du önskade dig och fick?

Ett jobb här hemma, att vara nära min familj o en fin lägenhet..

Något du önskade dig men inte fick?
Det kanske det är, men inget jag lagt på minnet..

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Firade kvällen före med några av mina fina tjejer, med middag på Texas i Hudik. Sen då jag fyllde år myste jag med familjen främst med lilla underbara Vilda(min brorsdotter), käkade smörgåstårta o öppnade lite paket.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det kanske det gör, men allt händer av en anledning så det är ingen idé o tänka på det, utan bara o försöka o göra detta år till ännu ett minnesvärt o bra år o försöka göra sånt jag inte hann med förra året.

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner, min familj, träning o musik..

Vilken kändis var du mest sugen på?

Haha..ja du..Kat Von D kanske =P

De bästa nya människorna du träffade?

Georgina som jag jobbade med den sista tiden på Beyond Retro, min pojkvän Nisse såklart o min jobbarkompis Rolf.

Mest stolt över?

Att jag tog tag i mitt liv, fick tag i en psykolog o fick medicin, att jag sa upp mig från Beyond Retro(trots att det var ett fantastiskt roligt jobb) o flyttade hem som jag längtat efter i flera år, att jag köpte min bil o mitt liv överhuvudtaget just nu!

Högsta önskan just nu?

O herregud, vilken fråga.. Är det nu man ska svara som fröken Sverige o säga fred på jorden eller?? Det vore väl en önskan i o för sig, men jag tror jag nöjer mig med att jag o alla jag älskar får vara friska o lyckliga.

Inga kommentarer: