fredag 28 januari 2011

Say "mama"..


Då var denna eftermiddagsvecka över o inte en dag för sent heller kan jag lova!! Jag fattar inte om det är mörkret o kylan som gör det, men jag är ständigt trött! I o för sig, då jag jobbar kväll är det inte så konstigt om jag blir trött..men ändå..
Men något annat jag blir trött på är allt detta prat om barn! O då enar jag alla som är på mig om att "jag är ju i den åldern att jag borde skaffa barn", o "är det inte dags för dig o tänka på familj nu" o då jag svarar att jag inte riktigt känner så starkt för det så säger alla "ja ja, du hinner ju än.." ÅÅÅÅÅÅHHHH!!! Jag vill bara slita av mig håret ibland på alla dessa kommentarer!! Jag kan inte äga att jag aldrig kommer att skaffa barn, för det är ju svårt o veta...men jag har aldrig riktigt känt att det är något jag måste göra osv o som jag har skrivit förr så är jag inte den mest barnkära personen(med vissa undantag).
Så det är ju en annan sak oxo som stör mig, att bara för att jag är tjej ska jag vara intresserad av att någon har fått barn, jag borde förstå problemet med mjölkstockning, foglossning o allt det där!! Bara för att jag är tjej betyder inte det att jag är automatiskt en mamma, blivande mamma eller ens en mammatyp..kan jag inte bara få vara en tjej, kvinna...punkt.

Inga kommentarer: