måndag 31 januari 2011

Komplimanger...


Jag kom o tänka på idag apropå den fina komplimangen jag fick igår från en bekant, lite olika komplimanger jag fått under åren...både fina, konstiga o några som bara blivit helt fel.. Så här kommer en del som satt sig på minnet:

"Du är otroligt vacker i profil" (både fin o konstig, jag menar framifrån då ser jag bara okej ut då??haha)

"Du ser lite ut som en porslinsdocka på den där bilden, med din vita hy o skarpa käkben" (fin)

"Fan vad snygga byxor du har!" (Rätt rolig, eftersom jag vid det tillfället gick i en väldigt kort kjol med hudfärgade strumpbyxor..så mina "byxor" var alltså mina ben.)

"Har du varit gymnast förut eller styrketränar du eller nåt?"(Härlig..har jag en sån kropp alltså?=))

Att jag "ser ut som att jag skulle kunna klå upp en helan karl!"(haha..rolig o lite konstig, kanske inte var menat som en bra grej...men jag tar den så iaf.)

"Du passar verkligen i o vara blek" (Jag tror jag tycker den är fin nu, men vid tillfället då jag var typ 18, kändes den väldigt konstig o jag solade väldigt effektivt nåt år efter det..men nu trivs jag o omfamnar min "ivoryskin".)

" Du är nog den starkaste tjej jag har träffat"( =D)

"Du har en väldigt fin o rak hållning"( lite konstig, men gulligt menad)

"Du har väldigt kraftiga lår, du har mycket muskler va?"( Det enda jag hörde var "Du har väldigt kraftiga lår!" så den kanske var snällt menad, men blev bara fel..)

"Du har väldigt vackra ögon, lite som en katt" (Älskar!)

"Look, Cat's walking a catwalk" (lite rolig komplimang om att jag gick som en modell..haha Yepp!=P)

"Du påminner lite om Kat Von D" (I wish..men gud vad roligt o höra!=))

"Du är väldigt speciell, inte som någon annan jag träffat..o jag älskar att du vågar vara dig själv!" (Men underbar!)

"Det som är så bra med dig, är att du inte dömer någon..inte för något.. Jag försöker vara mer så jag med." (Så jäkla kul o höra, för jag försöker verkligen att inte döma folk..varför skulle jag? Dom kan ha en dålig dag som alla andra o jag är definitivt ingen som bör peka finger.)

"Du har den snyggaste stilen av alla jag känner!" (Wihee, vad kul!=D)

"Jag skulle vilja fota dig..tror du skulle bli väldigt bra på kort, i typ vad som helst."( Men vilken boost för självförtroendet!!=) Men oxo lite ångestframkallande...men försöker ta det som det första..)

"Jag har aldrig träffat någon som väckt så mycket känslor hos mig någon gång!" (Åh..fin..tårar i ögonen.)

O till slut "Du har ju den kroppen som jag skulle vilja ha.." (Jag fick lite ont i magen då jag fick höra denna, eftersom en annan är så dum o är aldrig nöjd med hur jag ser ut...gaaahw!! Skärpning! Bland de finare komplimanger jag fått höra iaf!)

Inga kommentarer: