lördag 1 januari 2011

Ett litet nyårsinlägg..

Men god fortsättning på er alla, hoppas att eran nyårsafton var minst lika rolig som min var!=)
Här kommer några bilder sen igår..jag beklagar den dåliga bildkvalitén, jag var klantig nog o glömde min kamera hemma o fick knäppa med min nya mobil som tydligen inte har världens bästa kamera...men men..
Vi samlades först hemma hos Koffe o Linda för lite fördrinkar o lite tjitt tjatter..Här är Lena, Emilia o Älskling som ser något skeptisk ut över att vara med på bild=P
Koffes kompisar från Vingåker var uppe för att fira in det nya året med oss, däribland Oskar(även kallad Frodo, han har faktiskt blivit misstagen för att vara Elijah Wood då han var i Kina=P)
O blekast av alla...jag..haha..men men, vad gör det då man är med sina favoritmänniskor!=)
Sedan var det dags att ge sig iväg mot restaurangen..det tog en stund för alla att komma iväg, så vi stod en stund i trappuppgången o surrade lite först. Dennis var redo med luvan som skydd för snön som yrde utanför dörrarna....Linda var nog på bäst partyhumör av oss alla den här kvällen=)
Jag hade inget skydd mot snön på promenaden, så mina lockar var nästan helt försvunna då vi kom fram till Gossip, som restaurangen heter..
Det var väldigt fint dukat där inne för de få gäster som valt att inta sin nyårsmiddag där...
Lyckades inte ta bort de röda ögonen ens på dessa bilder... så irriterande att jag glömde kameran..=( Koffe ser ju inte så läskig ut annars..inte Linda heller..haha..

Fina Ullis var min bordsdam o jag har inte pratat så jättemycket med henne innan den här kvällen, men gud vad jag började tycka om henne snabbt!=)
O så maten..hummersoppa med pilgrimsmussla o något mer..=P Hade inte så stor koll på vad allt var för något..men det var helt ok efter att man saltat lite extra..
Till huvudrätt blev det lamm o potatiskaka som var riktigt gott..

O efterrrätten var en aningens för söt för min smak..det var nån flamberad grej med smak av saffran eller pepparkaka..lite svårt o avgöra..till det var det en väldigt god limesorbet..
Sen tog vi allihop en taxi för att åka hem till Lena o Dennis för att skåla in det nya året..

Väl hemma hos Lena blev det dans,prat, skratt o lite mera dricka..vad Ullis försöker visa Linda på den här bilden är väldigt oklart=Phaha..
Det bjöds även på ostbricka..
O så blev klockan tolv o skumpan öppnades, vi kysstes o raketer avfyrades..
Ett riktigt bra avslut på 2010..=D

Inga kommentarer: