tisdag 25 januari 2011

Words of wisdom..

Varför är det så att man har lättare att ta till sig de negativa saker som sägs om en? Varför kan vi inte bara suga åt oss alla positiva komplimanger o kommentarer vi får o sträcka på ryggen o le lite mer??
Man kan ju komma ihåg de bra saker som sagts om en, men ofta då man berättar det vidare gör man det på ett skämtsamt sätt..iaf jag gör det, ungefär som om jag inte tar vad den personen sa på allvar. Är inte det lite oförskämt egentligen?
På senare tid har jag även upptäckt att jag har det lite för lätt att påpeka brister hos andra än att bara försöka fokusera på vad som är bra hos den personen...om jag nu tycker så bra om någon, varför ska jag då peka på sånt som jag tycker är fel hos den personen o med vad den gör?
Nej, jösses..det är nog dags för lite skärpning på den här fronten!
Livet borde ju bli mycket roligare o enklare om man fokuserar på vad som är positivt eller hur??
Jag är ingen dålig människa, jag är bara mänsklig o det är ju upp till mig o plocka fram det bästa ur mig själv o visa upp för andra, men även att kunna locka fram det bättre hos någon annan o uppskatta det, tycka om det.
Så det ska jag jobba med framöver..
Puss.

Inga kommentarer: