söndag 20 april 2008

Here on earth..

Har precis gråtit en hel del..såg filmen "Here on earth" från 2000 på tv alldeles nyss...o ja är ju en sån sucker för att gråta till filmer!! Den var ju sååå fin!! Jag såg den inte från början, men handlingen är denna..:
Kelley(Chris Klein) kommer till en lite stad vid namn Putnam o går in på ett fik..där jobbar Samantha(Leelee Sobieski) o fiket ägs av hennes föräldrar.
Man märker på en gång att det är något mellan Kelley o Samntha, men Samantha är redan tillsammans med Jasper(Josh Hartnett)...det blir bråk o de försöker lösa det hela i ett billopp, som slutar med att Kelley lyckas elda upp fiket....
Som dom för sitt brott, ska han jobba där o hjälpa till o bygga upp fiket på nytt..
Samantha o han blir som anat ett par...Jasper kämpar för att få behålla sin flickvän, men ger sig då han märker att Samantha är kär..han är så otroligt förstående o snäll att man antingen vill krama om honom eller slå till honom!!
Längre fram i filmen får Kelley veta att Samantha är sjuk o bara har några månader kvar att leva...behöver jag säga mer??
Det är en sån där typisk romans som bara existerar i filmvärlden... Som sagt så grät jag en hel del o den är ju helt klart sevärd!!
Det är ett ganska långt klipp jag lägger in, men det är ett montage av scener ur filmen med en väldigt bra låt...om ni är som jag som älskar såna här kärlekshistorier, så kolla in den!!

Inga kommentarer: