söndag 29 maj 2011

Fängelseblues, Willy Wonka o levande ljus..

Var på bakluckeloppis igår nere vid hamnen här i stan. Det var en väldigt kall o grå dag, men många hade trotsat vädret o tagit sig dit för o båda fynda o sälja. Det blev inte så mycket bilder tagna pga kalla fingrar o att mina händer var fulla med fynd.=P Men några fina saker jag såg, förutom de jag köpte var dessa...
 Ett par riktigt gamla rullskridskor gömde sig under ett bord o jag undrar hur den personen såg ut som hade dessa från början..var det en hon eller en han, var han/hon duktig på att åka eller hade han/hon blåmärken fulla kroppen av alla vurpor de gjorde..hmm...
 Gamla fina burkar fanns det i mängder o jag önskar jag kunde köpa på mig flera stycken o bara ha ståendes som prydnad, men utrymmet säger ju ifrån till slut..Men en fick följa med ändå..den ser ni längre ner..=P
Hittade ett par jäkligt fina myggisar för en tjuga, de var tyvärr för stora för mig..annars hade jag köpt dom direkt!=) Fantastiska ju..=) 
Nu till det jag faktiskt köpte..
 Två LP skivor, en med Bill Haley & his comets bästa(bra peppmusik) o så en skiva med bästaste Johnny Cash..
 ..att det dessutom var liveskivan som gjordes på Folsom Prison var ett stort plus!=) En tjuga gav jag för Johnny o en tia för Bill..billiga grababr det där=P
 Sen hittade jag dessa fantastiska glas i en lite laxrosa ton..sex stycken för en tjuga!
 Jag har ju redan massor med glas, men vissa är udda o lite kantstötta efter alla flyttar o jag känner att det är dags att byta ut lite i köksskåpen..
 O som alltid så blev det nån gammal fotoram, denna gång två små fyrkantiga med lite snirklig silverram en tia styck o tavlan tyckte jag var så fin att hon fick följa med hon oxo för en tia..
 Sen blev det den här lilla ljuslila piedestalen för en tia även den..lite dålig bild på den, men den får nu agera sängbord iaf o bära upp min åttiotals pandalampa jag fått efter min syster..

 De här "Chanel"glajjerna fick jag för en tia, kopior o allt men jag kunde inte motstå dom..haha..
 Passar kanske inte jättebra i dom, ser mer ut som nån version av Willy Wonka =P
..men de passar perfekt in i min lilla samling av solbrillor som hänger på min lilla hattask..
 Här är då plåtburken som fick följa med..inte så gammal, men väldigt fin=)
Då jag kom hem la jag märke till att han på bilden, ser ut som en något äldre Jake Gyllenhall med kraftiga sideburns=P
 Då jag hittade den här fina kandelabern blev jag överlycklig! Har velat ha en hur länge som helst, men de är alltid antingen för stora eller för dyra...den här var inget av det. Perfekt storlek o perfekt pris, en femtiolapp!
Underbart fin eller hur??
Sammanlagt gjorde jag av med  närapå trehundra kronor där nere vid hamnen o jag har visat alla utom ett fynd, som jag visar senare..

2 kommentarer:

Tanja sa...

bakluckeloppis har verkligen blivit en stor grej! jag har aldrig varit på det men borde kansk etesta=)

Unknown sa...

tycker det är toppen med såna, man vet aldrig vad man kommer o hitta! =) Tack för titten=)