onsdag 11 maj 2011

The time's they are a changing...

Är det inte konstigt att då någon nära väns liv förändras så börjar man kolla igenom sitt eget liv.. Ska mitt liv vara såhär, ska jag göra något annat, bo någon annanstans...
Jag har hunnit med en hel del sådana tankar sedan många av mina vänner fått barn. De får ett helt nytt liv med den lilla. De blir plötsligt en familj o pratar om vilken som är den bästa barnvagnen, vilka blöjor man bör använda, de kollar efter hus o pratar lån, räntor o amorteringar...
O där sitter jag o lyssnar med ett halvt öra, då mina egna tankar far iväg åt ett annat håll.. Allt det där känns så avlägset, så främmande på något sätt.  Så känner jag mig lite utanför oxo på något vis, jag har inte mycket att tillägga i de där diskussionerna... Jag är inte där, kanske aldrig kommer att komma dit..vad händer då? Blir jag ensam då?
En annan vän får ett nytt jobb, så jäkla roligt för henne...Stora gratulationer!=D 
Men då börjar jag fundera om jag borde söka nåt annat jobb jag med, ett bättre betalt kanske, eller ett jobb som jag kanske mer får utnyttja de mer estetiska sinnen jag är begåvad med... 
Efter en stunds fundering, så känner jag att jag trivs där jag är just nu.  Men borde jag inte vilja mer??? O jo, det gör jag väl oxo kanske...men inte just nu.
Ja ja..förändring är bra, men ibland vill jag bara stå still.
Bild: pinterest.com


Inga kommentarer: