torsdag 5 maj 2011

Två utställningar..

Det är två utställningar jag längtar efter o se just nu, den ena har precis öppnat o den andra öppnar i sommar.

Den som öppnat o som pågår just nu, är Lars Wallins(ovan) utställning på Prins Eugens Waldemarsudde. Där visar han  ett hundratal av hans otroliga kreationer från klänningar till scenkläder o jag bara måste dit o se det hela!=) Finaste Chrystelle som var där på pressvisningen tog några bilder med sin Iphone om jag lånar för o visa hur det kan tänkas se ut. 


Utställningen pågår fram till 18 september som tur är=)

Den andra utställningen öppnar den 17 juni på Fotografiska i Stockholm o pågår även den fram till september. Det är fantastiska fotografen Robert Mapplethorpe's verk som ska visas. Robert som jag först upptäckte då jag läste Patti Smiths bok Just Kids för ett år sen ungefär, där hon skriver om sitt liv o sitt förhållande o vänskap med denna man. Hon berättar ju även om hans fotograferande o jag måste säga att han är fantastisk!

 Här är ett av hans många självporträtt..


För fler bilder kolla in här

Så i sommar blir det ett måste att åka ner till vår kära huvudstad för att kika på dessa fina verk.=)



Inga kommentarer: