lördag 21 maj 2011

In my backyard, I found a treasure..

Var hem till pappa en dag nu iveckan o skulle leta efter min mexikanska filt/matta/duk vad man nu ska kalla den o kom därifrån med en del andra grejer oxo.. 
 Som den här guldiga krukan, som en av pelargonerna jag fått av mamma får "bo" i..

 Den har ju ett lock oxo som nu bara får luta mot den lite fint..
 Hittade även några LP skivor till, bla fantastiska Fleetwood Mac..sen var det även en skiva med Barbra Streisand, Diana Ross o filmmusiken till The good, the bad and the ugly..
Mina Lp skivor har nu fått flyttat in i min gamla låda från Shell, som vi hade leksaker i då jag var liten..
 Sen hittade jag fyra fina gamla tallrikar..som jag tror mamma har fyndat på nån loppis en gång i tiden eller om vi hade dom i vår gamla vallstuga förut..minns inte riktigt..
 ..dom är lite kantstötta, men jag älskar dom..
 Sen blev det några gamla flaskor jag o min bror hittat på en gammal tipp ute i skogen då vi var liten..kan ha som prydnad, som små vaser eller ljusstakar..nåt blir det nog..=)
 Sen den här gamla emaljkastrullen fick oxo följa med..mina teflonkastruller börjar bli rätt slitna o behöver nån avbytare ibland..

Den här kikaren hade mamma ropat in på nån auktion o jag tyckte att den borde hänga hemma hos mig nu istället för o ligga bortglömd i nåt skåp..den går o titta i, men har blivit lite skadad så den är suddig lite här o var..
 Passar finfint med min gamla vegamössa från Beyond Retro=)
 O sen hittade jag ju såklart min mexikanska vad-nu-det-är som jag älskar..underbara färger!! Sen vart den ska få vara nu eller vilken uppgift den får det återstår o se..
Det var som att gå på loppis, fast utan o göra av med en krona=D Fantastiskt!=P

Inga kommentarer: