fredag 6 maj 2011

"Vilken röra...en sån medeltidsröra"=P

Ligger i sängen, när jag egentligen borde ta tag i några ärenden som borde göras innan kvällningen. Regnet faller, vilket inte gör en så pepp på att lämna lägenheten. 
Började tänka på igår att jag är ju en sån splittrad person då det gäller smak, stil, intressen o humör..vilket kanske gör att min blogg blir väldigt rörig oxo?! 
Jag tycker oftast att det är rätt skönt att det inte riktigt går att sätta en stämpel på mig o vilken stil jag har o hur jag är...medan ibland så känner jag att jag kanske inte vet vem jag är, är det därför jag är så rörig o ombytlig?? 
Men så tänker jag efter ett litet tag till o så känner jag att jag är den jag är..ena dagen femtiotal, andra dagen åttio..jag älskar att headbanga till hårdrock o klä mig i nitar o kedjor o jag älskar att ligga i min säng o lyssna till stilla o ljuva franska melodier o föreställa mig på en av gatorna i Paris med en blomma i mitt hår..
Jag målar tavlor ibland, tavlor som föreställer nakna kvinnor o nåt porträtt här o var antingen av någon jag känner eller någon helt främmande.. Min kamera smattrar så fort den får chansen, jag fotar så ofta jag kan o struntar egentligen i sådant som skärpa o letar efter känslan i motiven....
Jag är feminist för vissa, humanist för min egen del..vill gärna vara stark, men längtar efter romantik o vill våga vara svag..
Mitt hem är lika rörigt som min person i stil o färg, men enligt många och mig själv är det ombonat o mysigt. O precis som många säger om min person, att de kan vara sig själva med mig o att jag kan få folk o trivas så säger många samma sak om mitt hem..
Ge mig en skräckis, psykologisk o hemsk eller en action fylld med explosioner o testosteron, en smäktande romantisk rulle eller en komedi med ständiga gapskratt..jag är öppen för det mesta o gillar även sportfilmer, trots att det kanske "inte är vad tjejer gillar"=P
Så rörig eller inte, jag är den jag är o min blogg är som jag helt enkelt..blandad, färgstark o en aningen drömmande. Take it or leave it! 

Inga kommentarer: