tisdag 17 maj 2011

Lätt som en omelett..

 Omelett kan nog vara bland det lättaste o göra o kan oxo vara väldigt gott.
Nu när jag inte har så mycket pengar, typ inga alls, så tänker jag försöka göra det mesta med det det jag har hemma innan jag ger mig iväg o handlar något mer för de sista kronorna..
Den här gången blev det då omelett med lite hop plock av sånt jag hade hemma..
 Knäck några ägg i en skål..salta o peppra efter smak, jag har väldigt mycket av båda(vet att saltet inte är så bra men men..)
Man steker det kött man kanske ska ha i, för mig blev det kyckling..saltar o pepprar även den=P 
 Hacka upp lite grönsaker, det här var vad jag hade just nu..
 Fräs på grönsakerna tillsammans med kycklingen..
 ..vispa äggen..
 ..häll över i pannan o låt det puttra på svag värme..
Jag tillsatte även lite hackad mozzarellaost som fick smälta över alltihop..=P
Sen åt jag det tillsammans med ruccolasallad o pinjenötter o lite pumpafrön..MUMS!=P

Inga kommentarer: