söndag 15 maj 2011

Kulturell lördag..

 Här kommer lite bilder från modevisningen o utställningen som jag var på igår med mamma o min moster. Bilderna är av lite varierande kvalité tyvärr eftersom jag hade planerat lite dåligt o mitt batteri på kameran dog nästan på en gång, så sen fick mobilkameran göra sitt..    
                             






















 Jag tyckte modevisningen var helt fantastisk o väldigt inspirerande. Jag gick ju den här linjen för ca sju år sen(jösses vad gammal man börjar bli), men på den tiden hette det textilestetisk sömnad o nu heter den Mode o Design. Jag fick en sån lust o söka den på nytt o gå ett år till=P
De hade ju även en liten utställning med både teckningar de gjort på bilden o andra projektarbeten.
 Lite pimpade skor=P
 Projektarbete om mode förr..
 Fantastiskt fint arbete=), skulle gärna kunna tänka mig den här blusen..

 Sjukt snygga teckningar..


En fördjupning i de thailändska traditionerna o klädhistoria hade oxo gjorts..


Sen tog vi o åkte hem till mamma, där den här gulliga lilla grejen hälsar en välkommen, den fick hon av mig då hon fyllde år=)
 Min fina mamma=)
 Hemma hos mamma är det väldigt kallt på golven o man måste alltid ha fina raggsockor på fötterna..
 Vi fikade lite, bulla o fanta...kände mig som barn på nytt=P
 Här är min fina moster Evy..
 Sen då jag åkte hem, så fick jag med mig två små röda pelargoner att ställa i mitt köksfönster=D
En riktigt härlig dag, önskar att det oftare hände sådana här grejer i Hudik..
Nu, blir det film med älsklingen..
Puss.

Inga kommentarer: