lördag 14 maj 2011

Regn o firande på 49:an..

Jag har fortfarande stora problem med min blogg tydligen, eftersom mina inlägg inte dyker upp då jag vill att de ska göra det!=/ Men men, då försöker vi igen.
Igår var jag o Nisse ut o käkade middag för o fira att han sålt sin flotte som han byggt själv. Femtontusen är det inte varje dag man får i näven=P
Regnet hade ett stadigt grepp om lilla Hudiksvall o jag kände mig inte mer färgglad än såhär=P Har en ny väska btw som ajg glömt o visa, jag fyndade den på HMs rea..129.- som hittat! 
Hit var det vi skulle gå o käka, 49:an..
 ..den ligger alldeles vid Lillfjärden, som den här kvällen var mindre inbjudande än vanligt=/ brrr...vilket väder=(
 Vi beställde in öl..
 Nisse var glad förståeligt nog=)
 Förrätten jag tog, som var västerbottenostgratinerade pilgrimsmusslor o marinerade betor, var nog bland det godaste jag någonsin ätit!!! Jag tror jag dog en sväng faktiskt!=P Om ni ska dit, beställ denna..mums!!
 ..o hur jag än vred o vände på kameran(min mobil, eftersom det var för mörkt för min blixtfria kamera=( ) så såg inte varmrätten klok ut så det får vara såhär helt enkelt. Halstrad rödingfilé, med pilgrimsmusslor även här o färskpotatis o någon sås som jag inte minns vad det var. Lite tamt i smaken för min del, men det gick ner ändå o jag levde fortfarande på smaken av förrätten=P
 Jag invigde mitt fjäderörhänge som jag köpt i höstas nån gång, men av någon anledning aldrig använt förrän nu. Kommer inte ihåg vart jag köpte det tyvärr..(men hittade dit via LisaPlace bloggen på Devote.se iaf..hon har ju alltid den här typen av smycken..)
Efterrätten blev cheesecake med smak av lime o passion med slungade hallon har jag för mig det stod på menyn..hur gör man då?? Slungar hallon menar jag??=S Ja ja, gott var det iaf..
 Sen var klockan efter tio o vi var mätta o belåtna o vandrade hem i mörker o regn för att göra kväll tidigt.
Det var det det..=P


Inga kommentarer: