måndag 2 maj 2011

Thor..

Jaha, vart ska man börja egentligen??
Börjar med det positiva, en rätt underhållande film helt klart, rollsättningen Anthony Hopkins som Oden är ju helt perfekt o Chris Hemsworth passar bra som Thor...
Det var den första 3D film jag sett så jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra med, men imponerad är jag väl inte, men kanske inte besviken heller=/
Natalie Portmans roll är ett fånigt våp, som trots sin forskarroll verkar tappa allt då Thor kysser hennes hand=/=P
Besviken är jag oxo på att Asgård framställs som en rymdvärld, med nån slags robot som hemligt vapen...saknar den klassiska asamytologin..(har ju inte läst på om hur Marvel framställt det förut, men gillar det inte)
Ja ja..underhållande, rätt så actionfylld, inte mycket djup..inte jättedålig kanske men absolut ingen kanonfilm heller.
Anthony Hopkins som Oden som sagt, klockren rollsättning då Oden framställs så god som han gör i denna film, synd bara att han inte fick göra den rollen i en bättre film än detta!

Inga kommentarer: