måndag 30 maj 2011

Hur jag mår o allt det där..


Jag har spenderat större delen av den här helgen i min ensamhet, i början var jag något bitter o kände att alla hade något att göra o någon att vara med. O någonstans där började jag föreställa mig min framtid där jag var heeelt ensam o övergiven.."and the winner of the dramaqueen award is"..haha.. 
Den känslan gick över ganska snabbt ändå, för det var ju rätt självvalt att jag var ensam. 
Nisse var borta från onsdagen till på söndag för o leka krig (han är med i Insats/hemvärnet. Jag har inte så mycket för det där, bortkastade pengar av svenska staten enligt mig, därför säger jag att han lekte krig). Men iaf, alla har vi våra intressen.=P
Men jag valde iaf att inte höra av mig till någon om vi skulle hitta på något, för någonstans kände jag att jag behövde min ensamhet. O efter två helger tillsammans med enbart mig själv så har jag kommit underfund med att, det är inte så tokigt o vara själv. 
Förr spenderade jag rätt mycket tid för mig själv o trivdes med det, men jag har sedan jag flyttat hem hit till Hudik, glömt bort lite hur det är o vara själv. Jag har hela tiden försökt umgås med någon, alltid haft något att hitta på på helgen(ofta festat)o nästan varit lite skraj över att känna mig ensam. 
Nu är det ju oxo en del av min sjukdom (eller vad man kallar det), rädslan o bli övergiven..därför tror jag det är viktigt att jag väljer att vara det ibland, ensam alltså. Lite KBT tänkande tror jag=P
Sen har jag spenderat den här helgen o sista tiden med att frossa oxo, i typ allt! Har ätit godis, glass, pizza,  tacos, tårta...you name it, I ate it.
Men i dag kl.11, ska jag iväg o träffa en sjuksköterska som jobbar med ätstörningar o kanske få lite hjälp. 
"Hallå, ätstörningar...du??!!" Kanske vissa tänker, men ja, så är det. Jag är inte anorektisk o jag är inte överviktig...det sista har jag min ärvda ämnesomsättning o tacka för tror jag plus mitt jobb som är rätt fysiskt krävande. 
MEN, jag har en ätstörning. Jag smyger med mitt ätande av godis, jag hetsäter, ljuger om det ibland..har perioder då jag äter mängder med skräpmat o godis för att sedan ha perioder då jag äter hypernyttigt o rör på mig väldigt mycket, så jag pendlar en hel del i vikt o jag har nästan alltid dåligt samvete efter jag har ätit..vad det än är.
Men sen har jag en kroppstyp som gör att det fördelas rätt jämnt över hela kroppen så kanske inte så många som lägger märke till min pendling.
Det här är oxo lite KBT tänkande från min sida, om jag berättar om det så kanske jag inte gör det lika ofta sen o ju mer jag pratar om det så kanske jag känner att jag kan göra något åt det. Lite som då mina ångestattacker började bli väldigt frekventa, jag började berätta om dom o de blev lättare o hantera efter ett tag o skedde inte så ofta.
Funderar på det där med matdagbok, undrar om det skulle kunna göra susen...?? Ska bli intressant o träffa sköteskan i dag iaf..sen ska jag iväg o jobba. Börjar vid tolv eller när jag nu hinner dit efter det mötet o jobbar till tolv i natt. Sen ska jag börja vid elva i morrn o jobba till 23.55 o lika på onsdag...fast då tror jag vi får sluta tidigare... Men det blir mycket jobb nu, det vill säga desto mer pengar=D
Bild: pinterest.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Brukar kolla in din blogg då och då.
Känner igen mig i så mycket, så ibland blir jag lite rädd!

Unknown sa...

hej du...trevligt att du brukar kika in=) Undrar om du känner att det ger något o läsa om att någon annan har det som dig eller om du bara blir rädd?=/ Hoppas iaf att du fortsätter o kika in o kommentera gärna mer om hur du har det eller liknande..
Kram