torsdag 26 mars 2009

Bitter..



Här kommer ett inlägg med ett rätt kvinnligt ämne...röda veckan..eller närmare bestämt mensen!!
Jag vet ju, precis som alla andra vet, varför vi tjejer får sin mens...o trots att jag inte kan göra något åt det så gillar jag det inte nånstans!!
Det måste ju ha funnits ett bättre o smidigare sätt att fixa kvinnokroppens mekanismer på?? Vem som skulle ha fixat det?? Ja...gud, för dom som tror på honom...för min del, så hade jag önskat att moder natur hade lite barmhärtighet för kvinnan(o mannen oxo för den delen!!) o fixat en annan utväg...
Men jag menar, vart är logiken egentligen??
En gång i månaden ska vi kvinnor bli lika instabila som ett korthus...minsta lilla grej kan få oss att gråta, skrika, för att i andra stunden skratta så vi får ont i magmusklerna...o sedan börja gråta om igen!! O inte nog med detta..vi sväller som en ballong o går ibland upp flera kilo på bara några dagar, vi känner oss allmänt ofräscha o definitivt osexiga av flera skäl...
O det drabbar ju inte bara oss själva...utan även dom runt omkring oss o främst kanske våra pojkvänner!! Jisses, ni kan inte ha det lätt under dessa perioder!! Vi får ju bara sätta hoppet till att ni är förstående o förlåtande o kommer ihåg att vi är ju inte kossor i vanliga fall...
Nej, men absolut..vi ska se det som en välsignelse att kunna föda fram barn o bla bla bla...
(skrivet med bitter ironi...)


Inga kommentarer: