söndag 15 mars 2009

Schlagerkväll..

Skulle egentligen ha stannat hemma igår kväll för att spara pengar, för att bli piggare..men hade så fruktansvärt tråkigt att jag bestämde mig för att följa med Emelie till en kompis för att partaja lite o kolla på schlagerfinalen...
Mina favoriter var HEAT med 1000 miles, men de lyckades inte vinna tyvärr..utan det blev ju operasångerskan Malena som vann, gillade även den låten faktiskt..roligt med en annorlunda låt som vinner för Sverige!!
Efter schlagern blev det singstar i oför sig med schlagerklassiker även där...riktigt roligt, förutom att min röst sprack pga förkylningen..=(
Sedan drog vi vidare till Mobergs o dansade oss svettiga, jisses va längesen jag bara släppte loss o dansade sådär..=)
Ett härligt gäng som var totalt uppslukade av schlagern..
..de hade till o med gjort i ordning ett poängblad, kvällens vinnare i Nortan blev HEAT..
..kvällens värdinna..
..jag o Emelie drack juicedrinkar i stooora glas..
..sedan blev det som sagt skönsång med singstar..=P
..efter att vi varit på Mobergs en sväng gick vi en stund på en fest i 9:an, där jag sprang på min granne Rasmus..
...även Emelies kompis Kubel var där o på bra humör=)..
Inne på Mobergs dansade vi en del med Björn..en annan av Emelies kompisar..
Vakterna var på riktigt bra humör o skämtade o pratade en hel del med oss..jag fick ett nytt namn..Matha Stewart..haha...jag fatta inget först då de kallade mig för det o han sa att jag såg huslig ut??..men sen så kom jag ju på att jag heter ju faktiskt Marta i andra namn...=P
Hade riktigt kul o är jäkligt glad att jag inte stannade hemma igår...men är något trött för jag somnade inte förrän halv sju i morse=/..men det var det värt, låg o pratade i telefon med min underbara pojkvän nämligen=)

Inga kommentarer: