söndag 15 mars 2009

Kärlekens ironi..

Som många vet, så föddes jag den 14:e februari för lite drygt 26 år sedan..
14 februari är ju Alla Hjärtans Dag, ifall någon missat det....det är dagen då vi ska uppmärksamma dom vi älskar lite mer..
..vi ska fira vår kärlek lite extra mycket under just den här dagen....
För mig, att vara född på kärlekens dag, känns rätt ironiskt...
I hela mitt liv har jag haft en rätt krass inställning mot kärlek, mycket på grund av mina föräldrar o deras förhållande....
Jag såg ett förhållande som att sitta fast o ett säkert upplägg för att bli sårad o trampad på...
Men någonstans inom mig så har jag ju ändå känt en längtan efter att få känna kärleken...
..den kärleken man pratar om i filmer, som nämns i sångtexter o som man kan läsa om i böcker..
Den kärleken som får en att tappa andan o hjärtat att slå volter...
Jag har haft förhållanden där jag har känt nån form av kärlek,
men aldrig den lyckliga underbara känslan fullt ut...
..inte förrän nu..

Inga kommentarer: