lördag 28 mars 2009

Kära 80tal..

Jag sitter nu hemma hos Anders o fördriver tiden med att lyssna på gamla kära 80talshits på YouTube..kan man bli annat än glad??=) Kommer ihåg då jag var liten o satt o lyssnade på min storasysters skivor, ibland i mitt rum o lyssnandes genom väggen...men ibland hade jag turen att få vara med henne i hennes rum o lyssna...då var jag lycklig kan jag lova....Min syster är ju 11 år äldre än mig, så jag kan förstå varför hon inte ville ha mig med jämt...=/Min kära syster..

Hon har berättat nu på senare år att jag brukade gå in i hennes rum o tugga upp alla hennes tuggummin om hon hade ett paket liggandes...o inte nog med det, jag hoppade i hennes säng oxo o spred tuggummi papprena omkring mig, men nekade då hon skällde på mig såklart....=P
Ibland är det lite trist att jag är den yngsta o att jag inte har någon lillasyster till exempel, men å andra sidan kanske det har varit bra oxo...jag slapp ju risken att någon skulle smyga sig in i mitt rum o hoppa i min säng o liknande då jag inte var hemma....=)
Men min syster gav igen kan jag lova...då jag var fem år o gick på dagis, vaknade jag en morgon o fick en chock då jag såg mig i spegeln..jag var helt grönprickig på ena sidan av ansiktet!! Hon hade tagit en tuschpenna o ritat prickar i mitt ansikte!!! Det kallas syskonkärlek det..haha..
Jag fick gå på dagis med en grön ansiktshalva, eftersom det inte var så lätt att få bort...=S
Men men...tänkte bjuda på lite favoriter som min syster lyssnade på o som jag oxo lyssnar på nu ibland o älskar...





1 kommentar:

Sophy - What U See Is What U Get sa...

man kan aldrig tröttna på 80tals musik :p