måndag 16 mars 2009

What to do??

Har precis varit hos en läkare för att prata lite om min medicin o hur allt går...o jag sa som det var, att vissa dagar har jag fortfarande svårt att ta mig upp ur sängen o jag kan fortfarande få mina riktigt låga perioder.... Men eftersom jag inte missköter skolan eller jobb så tyckte han att det fungerade ändå....
Det enda alternativet som finns det är att börja med starkare medicin, men det tyckte varken han eller jag att det lät så roligt för då blir man lite mer som en robot.....o det vill jag inte, kan redan nu vara lite känslokall i vissa perioder så....
Men jag fick svar på att det var ingen större fara att gå på den här medicinen i några år om det skulle behövas....i regel om man har en depression, så går man på medicin i ett halvår sen försvinner det....men för min del har det mer att göra med ett konstant tillstånd, mitt serotonin ligger för lågt helt enkelt....fast det visste jag ju redan...
Blir lite less då jag träffar läkare, dom har en förmåga att prata omkull en så att man inte kan få fram det man egentligen tänkt säga....jag känner inte att riktigt fick den hjälp jag ville ha, så jo mamma, du kan ha rätt..jag gav mig för lätt!!
Men va fan ska jag göra då???

Inga kommentarer: