måndag 20 april 2009

En liten dikt..

Med hy som snö o ett hår som natten,
är jag den som älskar djur o med en speciell förkärlek till katten...
Mina tänder är små o jag ler lite snett,
ibland pratar jag fint..ibland väldigt brett..
Jag hatar orättvisor o folk som ljuger..
..när jag ser mig i spegeln så tänker jag, jo jag duger!
Jag klär mig efter humör
o älskar att blanda mönster o kulör..
Jag har en förmåga att vara smått paranoid
o är ibland en aning timid..
Men när jag är i goda vänners lag
så visar jag mitt rätta jag!
Jag tycker om att ses som sexig
men kan ibland mest se mig själv som spexig..
Mina ögon är gröna med ett stänk av guld..
..då jag äter godis känner jag tyvärr skuld..
Jag tycker om att få, men älskar att ge..
...bara för att den glädjen hos andra se...
Mitt yttre kan verka lugnt o stabilt,
men är i själva verket ganska fragilt..
Jag är jag o jag håller mig när..
..men ibland lite mindre än dom jag har kär!