torsdag 23 april 2009

Klyschigt...

Varje morgon då jag åker tunnelbanan sitter jag o iakttar alla dessa olika människor som stressar iväg till skola eller jobb...människor i alla dess former, stilar o med olika bakgrunder..
Jag kommer på mig själv ibland då jag fastnar vid speciella människor, antingen på grund av hur de klär sig eller om de ser ledsna eller glada ut, att börja fantisera ihop varför de är ledsna eller hur de är som personer osv..
Men i morse såg jag två killar med backslick, rosa skjorta o kavaj, såg riktigt bratiga ut..o när de klev av på Östermalmstorg, tänkte jag för mig själv "självklart, vart skulle de annars kliva av?" Det var en sån klyscha...
Men om det nu är en klyscha att de kliver av där o ser ut som de gör..är inte jag en klyscha då oxo?? Jag menar, en gammal estet elev som målar o syr, har rakat halva huvudet o tycker om att klä mig lite annorlunda än många andra...vart kliver jag av?? Jo, på söder!!=P....
Jag tycker inte om att bli placerad i något fack för vem jag är eller hur jag ser ut...men alla har vi nog våra fack som vi tillhör vare sig vi vill eller inte...
O jag tror att jag kan leva med att hamna i flumfacket, konstnärsfacket eller vad man nu kallar det...
O för all del..jag är ju inte emot bratsen heller..dom är ju rätt roande..lägger in et klipp med Björn Gustavsson då han är brat i Parlamentet...

1 kommentar:

Eva sa...

bra och intressant inlägg =)