torsdag 30 oktober 2008

Fan va sur du är, har du mens eller??!!

Lingonvecka, röda veckan....ja whatever, same shit different name!!
Ja, jag är lite arg just nu...inte för att jag har mens, men pga att vi tjejer ska råka ut för detta plågosamma fenomen varje månad!! Jag vet att det inte finns något att göra åt det hela, men är det inte fruktansvärt orättvist egentligen??
Vi tjejer ska gå igenom hormonella förändringar, vi får PMS, sen får vi mens o man känner sig som en uppblåst äcklig jag vet inte vad...sen har man otur(tur för vissa) o blir med barn..o då ska vi gå med en växande klump på magen, vårat humör växlar snabbare än vad man kan säga hej...vi går upp i vikt, vi mår illa..sen efter nio månader ska vi gå igenom en smärtsam förlossning o klämma ur oss den där ungen.....o ja visst, många säger att det är värt allt besvär då man får hålla barnet för första gången...fine, men just nu vill inte jag ha några barn, tänk om det kunde finnas en knapp att trycka på så slapp man mensen o alla besvär som hör till??!! Sen om man ångrar sig så trycker man på knappen igen o vips så är den tillbaka...
Nej, ni killar har det fruktansvärt enkelt!! Så enkelt att det gör mig förbannad!!Vad går ni igenom som ska kunna jämföras med våra "problem"???
Omoget prat??...Kanske...men jag bryr mig inte just nu...jag är sur...
Jag är en jäkla menskossa just nu!!

Inga kommentarer: