tisdag 21 oktober 2008

Livets karta..

Började fundera lite idag, som så många gånger förr, över vart jag ska ta vägen efter utbildningen..? Vart ska jag bo, vad ska jag jobba med..det är många frågor som snurrar runt i huvudet o det känns som att man skulle behöva en kompass för att kunna hitta den rätta vägen att gå...Tänk om det kunde finnas en karta över livet, en orienteringskarta, med olika kontroller man måste passera för att komma vidare...
Fast i o för sig, det skulle ju ta bort en del av spänningen...för det är ju en del av tjusningen, man går genom livets gator o har ingen aning om vad som väntar runt nästa gatuhörn...Kan det vara ditt drömjobb, eller någon att älska....?


Nej, det är inte lätt det här som kallas livet....jag är tjugofem år nu (going on 26) o man kan ju kanske tycka att jag borde ha bestämt mig vad det är jag vill göra med mitt liv nu...men nej, det rätta alternativet har inte dykt upp! Jag tror att då det rätta alternativet dyker upp så kommer det att säga "pling" i mitt huvud!!=P


Det sägs att ögonen är själens spegel eller boning...det kanske stämmer...Kan de även tala om vad jag är ämnad att göra med mitt liv?? Njae..kanske inte..eller??

Inga kommentarer: