lördag 4 oktober 2008

Pyssel..

Lite piggare idag..men framförallt kände jag att jag måste göra något!! Så jag tog itu med ett projekt jag tänkte göra i somras, men som aldrig blev av...
Jag har en gammal stol som mamma höll på o tänkte klä om då jag var liten, men som aldrig blev klar (något som ligger i släkten tror jag..=P) Den är något sliten nu, mest stoppningen var ful o sliten..

Men jag sprättade två små IKEA kuddar o tog stoppningen o lade ut ett jämnt lager över sitsen, över det tog jag o klippte sönder ett gammalt lucialinne som låg liggandes i garderoben..Spände det jämnt över sitsen o häftade fast med häftpistol..

Sedan efter mycket om o men, bestämde jag mig för det här röd/svarta tyget som legat o väntat i några år på att bli använt...Spände det jämnt o häftade fast det med några klamrar oxo..sen spikade jag dit silver nitar som dekoration...

Är rätt nöjd med resultatet, med tanke på att det är första gången jag klär om en möbel...

Snygg va??=)

Inga kommentarer: