fredag 3 oktober 2008

Rodarte...

Jag älskar mode, men följer det inte slaviskt...utan försöker att ha min egen stil, men vill inte placeras in i något fack!! Jag är o klär mig efter hur jag känner mig just för tillfället, sen finns det självklart stilar jag trivs bättre i...
Men iaf, jag prenumererar på ELLE o Cosmo o försöker iaf ha koll på vad som är inne o har väl hyfsad koll på designers...eller ja de största iaf... Men några som jag helt missat är "Rodarte"..Jag må vara efter nu...men men..
Jag kollade på FT "Fashion Television" nu ikväll o fick se denna udda men underbart kreativa designerduo!! "Rodarte" består av två systrar, 27 o 29 år...de kallar sig själv för nördar, bor fortfarande hemma hos föräldrarna o har ingen utbildning för design...
Men de har lyckats slå igenom riktigt bra o gör väldigt egna o unika kläder, vilket är underbart o se....
Kolla in dessa, tagna ur deras höstkollektion -08....

De här skorna skulle jag kunna dö för!! (De fanns självklart i fler färger..)

Kollektionen var punk/rock..

..möter sweet/trash..

..möter skulpturellt..

..o helt otroligt vacker!!!!

Ni får tycka vad ni vill, men jag är helt klart ett fan o jag är grymt inspirerad!!!

Inga kommentarer: