fredag 3 oktober 2008

Sockerberoende..

Jag har skrivit om det förr...men eftersom det är ett beroende så återkommer ämnet ideligen...Hur faaaaan gör jag för att bli av med detta jävelskap??? Sen kanske jag ska tillägga att det ligger kanske lite bakom varför jag hetsäter godis o annat sött....men jag måste likförbannat bli av med sockerberoendet!!

Vissa säger att man ofta brukar byta ut ett beroende mot ett annat...rökare kan ju ofta börja käka godis då de slutar röka....Vad skulle jag kunna byta ut mitt beroende mot då...?? Träning, kanske vissa tycker..mm jo, men vore det så enkelt så borde jag inte sitta här med en svällande mage eller hur...?? Visst kommer man in i träningsrutinerna så är det riktigt skönt o man kanske får en vilja att äta rätt osv...men det ger mig inte det där konstiga jag får ut av godis!!

Det är något som gör att jag längtar efter godis då jag mår dåligt tex, trots att jag vet att jag mår sämre efter att jag ätit upp allt godis, så måste jag bara ha det (o äta allt på en gång helst)!!


Börja röka känns ju lite drastiskt o onödigt..dessutom hatar jag cigarettrök o smaken för den delen oxo...snusa, hmm...njae testade faktiskt det i sommar o det är inte min grej!!


Nej ni...den här gåtan löser jag inte ikväll....om någon har ett tips...snälla skriv en rad till mig!!!
Befarar att detta är min framtid om jag inte får bukt med detta...

Inga kommentarer: