torsdag 15 januari 2009

Cat fräser till..


Har lite svårt o sova just nu...är inte på det bästa humöret om jag säger så..o då kom jag o tänka på en artikel jag läste tidigare ikväll på aftonbladet.se..

Det är nämligen ett antal amerikanska forskare som påstår att depressioner är något nyttigt, som gör oss människor starkare o kan motivera en till mer positiva livsförändringar, de säger oxo att det är pga psykiatrin som nedstämdhet nu klassas som depression....vidare så säger de oxo att antidepressiva medel snarare stjälper en person än att de hjälper......

Det här gör mig jävligt arg!! Jag har gått på antidepressiv medicin nu i snart två år, efter att ha blivit klassad som att jag lider av depressioner o ångestattacker...jag kan lugnt säga att det har hjälpt mig att klara av saker som jag tidigare har omedvetet/medvetet förstört för mig själv o jag har bättre kontroll över mitt känsloliv när jag äter medicinen... Jag har fortfarande mina maniska perioder då jag antingen är helt galet lycklig o social eller bara vill låsa in mig o i värsta fall aldrig mer vakna upp.... Men de stunderna kommer mer sällan o i kortare perioder o medicinen hjälper mig att tänka mer rationellt...

Vi som går på antidepressiv medicin råkar ju oxo ut för nedstämdhet, men det är en jäkla stor skillnad på nedstämdhet o depression vill jag tala om!!

Jag har otroligt mycket o tacka för att jag äntligen fick hjälp o fick börja äta den här medicinen, sen kan jag hålla med vissa om att medicin är inte hela lösningen...man kan behöva prata ut om saker o ting oxo.....men just nu håller den mig flytande..den, mina vänner o min familj såklart!!=)


Det jag känner just nu..det mina vänner det är nedstämdhet o det är en del av livet...

1 kommentar:

Unknown sa...

livet innebär en del ned- och motgångar, men är man riktigt deprimerad, kan medicinerna vara en välsignelse..ha en bra fredag:)